Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det finns inget som säger att det är bra ridning han utövar?Om alla gör som BB borde det ju vara bra för alla hästar eftersom han har tagit hand om halta och lytta hästar och fått de bra.
Men det finns inget som säger att det är bra ridning han utövar?
Det finns många som tar hand om samma sorts hästar och får samma resultat.
Du skrev bland annat att hästen lärde sig gå i ett lägre tempo som en bieffekt av att han tappat bjudningen. Det är två olika saker för mig. Tempot ska kunna vara högt eller lågt med samma bibehållna bjudning.
Jag tycker nog att det är bra ridning/träning när spända/sjuka/rädda... hästar blir gymnastiska och harmoniska. Därmed inte sagt att andra ryttare än AR-ryttare inte kan åstadkomma samma sak. Men frågan var ju om det finns hästar som INTE mår bra av AR-ridning. Om AR-ridningen /träningen utförs rätt och med största hänsyn till hästen är den bra för alla hästar tror jag. Detta gäller förstås all ridning. Skillnaden jag upplever mellan AR och annan ridning (traditionell ridskoleridning, western, m.m) är att det finns en klart definierad filosofi inom AR. Den har jag saknat inom de andra ridstilarna jag har provat på.
Annika