Sv: kaniner som sällskap???
Fast det tar ju ett år innan fölis kommer....
Fast din pålle har ju sällskap dagtid, å andra sidan.
Jag kan bara dela med mig av mina egna erfarenheter. Jag har 4 hästar som gått tillsammans förut. Sista året har de gått 2 och 2 då den ena ponnyn hade haft fång och krävde speciell diet, så det blev av den orsaken enklare att dela upp dem. Det blev sommar och 2 fick gå på gräs och fångponnyn och våran shettis fick gå kvar i vinterhagen och äta hö. Sorgligt nog blev vår fångponny återigen akut sjuk av sin fång och vi tvingades att avliva honom. Så då blev shettisen ensam i sin hage. (De andra hade sin gräshage en bit bort.) Vågade inte släppa honom på gräs helt plötsligt med de andra pga fångrisk så han fick gå kvar ensam. HELT mot mina principer.... Däremot hämtade jag de andra varje kväll så att alla gick ihop varje natt.
Visst funkade det, men han blev ledsen av det. Han blev ju liksom lämnad av sin flock varje dag även om de kom tillbaka till kvällen.
I sommar ska jag försöka låna en kompis till honom som också behöver magert bete.
Nu är det ju vinter så ordningen är återställd med en ny ponnykompis!
Alla som har sina hästar ensamma (dag som natt) och tror att de trivs med det bara för att de inte protesterar:
Det ÄR onaturligt och de skulle må bättre med en hästkompis.
TS: Kan du inte låna en polare under vintern? Kanske hennes tilltänkta make?