S
Sara-Ida
Sv: Respektlös hingst, HJÄLP!
Jag förstår. Det låter som om ägarna inte har alla hästarna i hagen. Hingst och boxvila på obestämd tid... Det låter verkligen inget vidare och det är ju inte ditt problem egentligen. Kastrering hjälper nog på sikt, men det lär ju ta ett tag. Finns det ingen sjukhage att släppa honom i?
Jag håller också med dig, vilken häst som helst kan bli tokig av att gå från att ridas varje dag till att bara stå och glo.
Men han har tydligen haft jobbiga tendenser tidigare också, även om det inte varit lika extremt. Nu tror jag att det verkar gå mot slutet (försäljning/ kastrering). Han reste sig idag mot min kollega när hon skulle göra ledarskapsövningar. Han är i vanliga fall lite oregerlig, men brukar acceptera läget, vilket han inte gjorde idag.
Jag förstår. Det låter som om ägarna inte har alla hästarna i hagen. Hingst och boxvila på obestämd tid... Det låter verkligen inget vidare och det är ju inte ditt problem egentligen. Kastrering hjälper nog på sikt, men det lär ju ta ett tag. Finns det ingen sjukhage att släppa honom i?