islandshäst till nybörjare?

Sv: islandshäst till nybörjare?

Inte riktigt rätt kanche :s .. visst islandshästar är mycket trevliga hästar vid skötsel och ridning men de är oftast både starka och mycket pigga, men efter något/några år på ridskola kan en lite äldre isis bli en bra första häst. =)
 
Sv: islandshäst till nybörjare?

1. köp inte utan kanske hyra?
2. Islandshäst är ett bra alternativ om man som sagt har en läromästare, men inte att köpa! Rid på Islandshäst för någon som vet vad den sysslar med när det gäller isisar. Lektioner på Islandshäst vore det bästa.
2. De är underbara! Hur lugna som helst, de är inte lika nervösa som vissa andra hästraser. Det är väldigt sällan de sparkar mot människor. De är den bästa ras jag kan tänka mig!:love:
hej på er alla.
jag har några fråger om islandshästar!

1. är det någon hitt att köpa en islandshäst om man bara provat rida några gånger?
2. är islandshäst ett bra alternativ om man är nybörjare?
3.hur är islandshästar att hantera?

jag vill veta lite av varje om islandshästar, sånt man bör veta när man börjar rida.

jag rider nu ett varmblod.har ridit i ett år nu."hemma". och lite när jag var liten.
och jag ska sälja mitt varmblod. jag tänkte jag skulle köpa en häst till sommaren. och jag funderar på islandshäst. har alltid velat ha det. dom är små och viktbärande:banana:

vill gärna veta vad ni tycker!!!
 
Sv: islandshäst till nybörjare?

viktbärande, visst dom bär lika stora ryttare som större hästar.
alla islandshästar är ju inte viktbärande ( hemskt ord).
det är en mindre häst som vuxna rider men man kan inte väga hur mycket som helst.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp