Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barfota!

Jag tror inte hästen bryr sig om den går med eller utan skor SÅ LÄNGE DEN INTE HAR ONT I FÖTTERNA...
Sen kvittar det nog om du frågar hästen.
Den tänker nog inte på det så länge den inte ges anledning.
 
Sv: Barfota!

Det var det dummaste jag hört! För det första är hästen ingen människa som man kan fråga; "Nå, trivs du i dina fastspikade skor?" Antagligen är det bättre för en häst att gå barfota, och det är klart att hästen hellre vill kunna få chansen att forma sina hovar själv. Om tex din hovslagare har verkat hästen snett innan den skos så är det ingenting som hästen kan göra nåt åt själv. Då får den istället gå och ha ont för att den inte belastar som den ska. Så kom inte och säg att det kvittar för hästarna! Att hästens blodcikulation i hovarna nästan blir helt utesluten med skor på är ett till bevis på vad som är bättre. Öppna dina ögon tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 671
Senast: Mia_R
·
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp