• Träning
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 161
  • Visningar Visningar 10 858
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barfota!

Jag tror inte hästen bryr sig om den går med eller utan skor SÅ LÄNGE DEN INTE HAR ONT I FÖTTERNA...
Sen kvittar det nog om du frågar hästen.
Den tänker nog inte på det så länge den inte ges anledning.

Sv: Barfota!

Det var det dummaste jag hört! För det första är hästen ingen människa som man kan fråga; "Nå, trivs du i dina fastspikade skor?" Antagligen är det bättre för en häst att gå barfota, och det är klart att hästen hellre vill kunna få chansen att forma sina hovar själv. Om tex din hovslagare har verkat hästen snett innan den skos så är det ingenting som hästen kan göra nåt åt själv. Då får den istället gå och ha ont för att den inte belastar som den ska. Så kom inte och säg att det kvittar för hästarna! Att hästens blodcikulation i hovarna nästan blir helt utesluten med skor på är ett till bevis på vad som är bättre. Öppna dina ögon tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 122
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 888
Senast: lilsan
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka