Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag red en dinosaurie (:angel: ) i lördags på ridskolan, en stor häst med ett enormt steg. Hon var trevlig att rida men enoormt skumpig...
Svar
12
· Visningar
1 273
Senast: NonStop
·
F
Träning Jag brukar hjälpa till att "motionera" min kompis 17-åriga kallblod. Han är riden de senaste 4 åren och kan i stort sett skritt, trav o...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Lena_B
·
H
Träning nu är det så att jag ska opereras för mina höfter.... jag kommer inte bli helt frisk på ca 6 månader... tycker ni att jag ska låta...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Magica
·
K
Träning Hej på er alla jag har en 3 årig paint som jag håller på att rida in. Vi har tränat i rundcorall ganska länge och han är väldigt lyhörd...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Suss
·
C
Ridning Hej. Vi diskuterar skillnaden mellan Barock och den Klassiska ridningen. Kan vi få hjälp av någon som vet mer än vi.:confused:
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: _Blippan66_
·
M
Träning Hej Först lite bakgrunds info: Jag har fått hem ett sto, 11 år, 170 hög. Hon har inte gjort så mycket i sitt liv, hon har bara gått...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 499
Senast: Rolle
·
Träning Rider min systers häst några dagar i veckan och rider då mest ut. Men jag vill ju rida på ridbanan ibland också (det behövs ;) ) , men...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Iceland_lover
·
B
Träning I stallet finns en elektrisk flugsmälla, en sådan som gnistrar och sprakar när det flyger in en fluga. Problemet är att för ett bra tag...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Bubben91
·
A
Träning Jag har hört att det är bättre att ha lädergrimma i transport istället för vanlig, stämmer det och varför i sådant fall?
2 3
Svar
40
· Visningar
2 877
Senast: LIA
·
N
Träning Frågar å en kompis vägnar så jag har väl inte alla detaljer, men ändå... Har en kompis som precis börjat rida en sexåring som dock inte...
Svar
8
· Visningar
1 471
Träning Varför har min häst börjat sparka mot mig nu.. :confused: I flera dagar denna veckan har jag haft henne lös i rundcorallen, och...
Svar
13
· Visningar
1 015
Senast: Torun
·
C
Träning Hej! Är det någon därute som har erfarenhet eller synpunkter på att ha utegrisar ihop med häst i hagen, för att hålla undan ekollon och...
2
Svar
33
· Visningar
6 188
Senast: malols
·
S
Träning Jag behöver all hjälp jag kan få nu... Min tjej bråkar ständigt med mig när vi ska ut och rida. hon sparkar med frambenen, stångas och...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: slayer
·
A
Träning Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på övningar man kan göra när man bara skrittar hästen, eller möjligtvis leder. Just nu skrittar och...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Almeloue
·
D
Träning Hej, jag undrar hur ni gjort när ni kört in era unghästar? Har ni tagit hjälp av tränare eller gjort det själva??:confused...
Svar
5
· Visningar
1 302
M
Träning Jag är ganska nybörjare på det här med att rida. Ska man driva med båda skänklarna samtidigt i skritten, eller skka man driva med en i...
Svar
15
· Visningar
2 597
Senast: majola
·
Ridning Läste hoppkrönikan i senaste Ridsport, där Christel Behrmann förfasade sig att det i vissa områden hade uppstått en trend att ta av...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
14 810
Senast: Zab
·
B
Träning Jag har en femårig valack som vill allt annat än att stå still. Det gäller i stallet, på rid/körturer. Hur ska jag få honom att ha...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: qtrsforpleasure
·
M
Träning Vad tycker ni om gummibett till unghästar i utveklande stadier såsom inridning. Gummibett? Tyck till!!:D:rofl: :rofl:
Svar
18
· Visningar
2 378
Senast: linafina
·
Träning vet inte om ja skriver på rätt ställe, men de får ja väl snart höra isf :crazy: Ja undrar va ni gör med era gammla fd travisar. Hur...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 863
Senast: Jazzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp