Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning För ganska exakt köpte jag en varmblodsvallack. Jag tror jag köpte honom för att jag ville ha en utmaning och en utmaning har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 839
Senast: BackorsExplosive
·
B
Träning Min treåring ska börja få ha bett i munnen lite mer "seriöst", men hon tuggar och gapar något in i vassen så fort det kommer in. Har...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: svea
·
F
Träning Jag vet inte vad jag ska göra med mitt sexåriga arabsto. Igår hamnade jag på akuten efter att hon sparkat mig i munnen och jag är nu...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 851
Senast: Nussikan
·
Träning Hej hur ska man förhindra att hästen får styltor i skorna? Ska ut och tolka eller rida på långtur och då är det ju bra om det inte...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: Matiz
·
M
Träning jag har ett vbl sto som inte vet vad en galopp skänkel e för något. jag har testat så många varianter men det fungerar inte så i dag så...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: Totola
·
F
Träning Hej! Jag har ett problem .. Jag hoppar ibland på min travare och hon är jätte duktig :love: Men jag vågar inte längre ... Hon började...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Horsegirl_1991
·
F
Träning Vi hyr ett litet stall tillsamans med en annan som har en dotter och dom har en ponny som är jätte snäll, men när jag ska hämta min häst...
Svar
17
· Visningar
1 513
Senast: micra
·
F
Träning Hej! Är det fler än jag som har varierade erfarenheter av att sätta igång i galopp ute under naturridning? Min häst är ganska trög...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Fredrika77
·
Ridning För en kort tid sedan hittade jag en länk i detta forum (tror jag det var) med bilder på klassisk ridning. Det var en kvinnlig tränare...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: IngelaH
·
K
Träning Min mamma (som inte alls är hästvan) var tvungen att ge våra tre hästar lunchhö p.g.a. olika omständigheter för någon vecka sedan...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: klara77
·
H
Träning Hejsan! Jag har haft min 15 åriga arab pojke i drygt en vecka. Alllting funkar jätte bra förutom en sak... När jag rider ut blir han...
Svar
15
· Visningar
1 524
Senast: Hotandspicy06
·
Ridning Skulle vilja ha så mycket knep och råd som möjligt angående arbete på lång töm. Såvitt jag förstått är själva hjälperna inte så svåra...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: svea
·
Z
Träning Nu har jag börjat ta med pojkvännen och ska lära honom att rida, han har ridit två lektioner hittils. Men nu undrar ju han hur han ska...
Svar
17
· Visningar
1 756
Senast: Maytin
·
Träning Jag har ett stall med enbart två boxar, i den ena står mitt varmblod och i den andra står nu ett fullblodsto. Hon ska dock tillbaka om...
Svar
19
· Visningar
2 279
E
Träning hej, joo de är så här att i hela mitt liv har jag vart förtjust i Frieserhästar, och nu ska jag äntligen köpa min första ponny/häst som...
Svar
4
· Visningar
4 796
Senast: __Stilett__
·
A
Träning Hejsan. Min kompis rider en travare och skulle behöva hjälp med en del saker. Hon kan inte fatta galopp vanligt, hon är bara...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: pinky
·
Träning Är det inte ganska dumt att börja sitta på en Bponny om man är 165 cm lång och väger ca 55 kg? Eller är det bara jag som tycker det är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 189
Senast: GotAsecret
·
A
Träning Måste man rida lätt när man värmer upp? Är det viktigt för hästens rygg? -jag tänkte bojkotta min sadel för ett tag, men då kan jag...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: My Beauty
·
E
Träning Om hästen är lätt och fin i munnen i övrigt, men ibland tenderar att hänga lite på höger tygel, hur gör ni då för att få hästen att...
Svar
8
· Visningar
1 973
·
Träning Det här kanske hade passat bättre på gnägg, men eftersom det är ridrelaterat också la jag den här. Det är så att jag är jättesugen på...
Svar
18
· Visningar
1 552
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024