rida mycke i manege..

Sv: rida mycke i manege..

Har inte sett en enda clinics här omkring som handlat om något sånt. Så du har inget bra boktips?
Förstår honom gör jag, varför ska han ut och gå när han inte känner för det om han kan gå hem?
Ibland har vi ju inte det problemet för då vill han helt enkelt ut. Men ibland vill han bara inte och då struntar han i vad jag tycker(eftersom han vet att han kan göra som han vill)... Dom flesta gånger vi har varit ute så har det ju gått utmärkt och då har vi bara haft sällskap utav pappa på cykel. Men det är dom gångerna som gått dåligt som satt sej på mitt minne....
 
Sv: rida mycke i manege..

Jag tror absolut att det är bättre att rida mkt i manege än att inte rida så mkt alls...
Och att skritta ut en sävng efter ridningen är bättre än ingenting.
MEN, jag tror alla hästar behöver långa turer i skogen och galopper över fält ibland för att må bra psykiskt!
Speciellt om inte hagarna är bra och de står inne mkt (nu har jag ingen aning om hur dina hagar ser ut, men)

Kan du inte rida iallafall en ordenltig uteritt per vecka, och sen ridhuset med avskrittning ute resten?
Ta med ett ridsällskap ut så kanske din häst blir lite mer positiv till dåligt väder! Ett varmt och gosigt ridtäcke på kanske också om pålle inte uppskattar regn och kyla;)

Sen kan du ju variera tärningen i ridhuset mkt också, om du bara tex sitter och rider på volten eller rider alla pass med samma övningar i samma ordning tror jag hästen tröttnar fort...
Variera mellan dressyr och hoppning, försök hitta nya roliga övningar och kanske kan du tömköra någon gång i veckan?

Försök göra det roligt för hästen och känn efter vad ni trivs bäst med båda två!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 593
Senast: MiniLi
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 237
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp