Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag "leker" inte med min häst i hagen. I hagen är den ledig och får vara med sina kompisar.
Skulle jag syssla med något i hagen, rensa grenar, elda mocka etc så är hästarna välkomna att titta, komma fram etc. Nyfikna är dom. Men jag begär inte arbete.
Är mycket noga med att min häst inte får "leka" genom att jaga en människa vilket lätt är ett faktum när man vill ha en häst som skall springa på med lite fart efter en i tex hagen. Det är lätt att leken blir hästen driver människan. Läs hästen är chef....
mvh Eva
Ja självklart skall ni vara kompisar. Titta hur din häst gör med sin hästkompis i hagen. Står och småslöar ihop. Kliar manke. Viftar flugor. Kanske ett race där de springer förutsättningslöst.Men, det är ju just det jag vill få fram. Att ibland kan vi bara vara kompisar och jag kräver inte något av henne arbetsmässigt. Hagen borde väl vara ett utmärkt ställe att vara kompisar på??? Vi kan göra något kul tillsammans som inte är arbete.
Däremot så är det ju självklart att man inte får tappa ledarrollen även om man "leker" med hästen som en kompis. Det är väl detta som är dilemmat med att "leka" med sin häst:smirk: Det får ju absolut inte bli så att hästen jagar mig, men om jag börjar springa så hänger hästen på och när jag inte kan hålla samma fart som henne så visar jag att hon ska fortsätta utan mig. Är det fel? När hon sedan saktar av efter ett tag så kan jag antigen springa igång henne igen eller så pratar jag lugnt till henne o går fram o gosar med henne o visar att "leken" är över. Har jag då verkligen tappat ledarrollen?