Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst är iväg på inkörning, men det börjas tvivla på honom då han inte är trafiksäker till 100%. Bilar är OK, men traktorer och...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Lilla_Millan
·
Träning Ja, som rubiken lyder är fråga: Hur mycket orkar en shettis dra? En rätt stor shettis, med en vanliga rockard. Hur mycket tror ni...
Svar
16
· Visningar
2 685
Senast: Masse
·
A
Träning Hej! Har ni bra tips på hur man lär en häst galoppera med ryttare. Min häst är riden i skritt och trav, kan lite lite galopp, men...
Svar
12
· Visningar
1 431
Senast: Equiform
·
F
Träning Jag är bara tvungen att berätta om min 03:a som är lite igångsatt efter en månads vila. Blev inriden i september och riden i alla...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: scesar
·
L
Träning Nu har jag ett litet hagproblem, tyvär. Där minna hästar står så finns det en häst som försöker få hög rang i hagen. Nu har det gått...
Svar
1
· Visningar
1 392
Senast: Weemacred
·
T
Träning Jag har en liten ponny som inte gör så mycke mer än att jag rider henne lättare nån gång ibland. Har försökt köra in henne men hon blev...
2
Svar
21
· Visningar
1 889
T
Träning nu verkar jag helt borta i huvudet,men hur sjutton sätter man i broddar! vet att man skruvar i dem men vart och vart är hålen för...
Svar
8
· Visningar
1 889
Senast: dashy
·
W
Träning Har precis kommit ifrån stallet o är jättetrött o känner mig smådeppig...:( Var ute o red lite på min kille som såg så glad ut när...
2
Svar
23
· Visningar
2 110
Senast: Tjalfe
·
Träning Skulle vilja lära mig att leka/busa med hästen, men kan inte några "övningar". Någon som har bra tips? Det hade varit kul att kunna...
2
Svar
26
· Visningar
5 843
Senast: Tebazz
·
T
Träning hejsan. skulle behöva tips och råd inför longering. ska börja longera mina unghästar,men är ensam och har ingen hjälp. hur börjar...
2
Svar
21
· Visningar
2 188
Senast: Ylva86
·
M
Träning Har försökt titta hur dom gör med sätet på TV, men jag fattar inte riktigt. Ska man jucka framoch tillbaks med rumpan?:confused...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: charmant
·
A
Träning Hejsan. Det är så att vi har ett fullblod hemma på gården tillsammans med vår lite mindre ponny. Fullblodet har fått löp som ung, men...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: _Smulan_
·
Träning Ni som tränar hästar, hur får ni dem att inte lägga all tyngd på människan utan hålla hoven uppe själv? Har ett halvblod på 1 1/2 år...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: Stopek
·
H
Träning Heeeej. Jag har en islandshäst och undrar hur man kan gö konster som inet är för svåra för jag är ganska ny med sånna där konster och...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Annie_92
·
Träning Här kommer en urdum fråga, men jag bjuder på det. Vad exakt skiljer utbildningsmässigt på en häst som bara är utbildad Lätt C kontra en...
Svar
5
· Visningar
2 726
Senast: zassoo
·
Träning Kan man börja tömköra en 8 månaders? Vi försöker gå korta promenader en-två dagar i veckan men jag tycker det är jobbigt att gå och...
2
Svar
31
· Visningar
2 171
Senast: Eastwick
·
S
Träning Hej :) är det någon som har tips på olika övningar som musklar ens häst? Min ena behövs "musklas upp" lite överallt.
2
Svar
24
· Visningar
2 565
Senast: malols
·
S
Träning ...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom? Själv tycker jag det är alldeles lagom, men...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 263
Senast: malols
·
F
Träning hej alla glada bukis människor! Har en lite fråga till er angående tömkörning och rakriktning. När jag tömkör min häst på...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: orka_bry_mej_
·
F
Träning Min systers d-ponny är riktigt grinig när man håller på med henne. Hon försöker bitas hela tiden, kickar och sparkar. Hon har inte ont...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp