Promenera UTAN tjafs????

Sv: Promenera UTAN tjafs????

Hästarna är ju sällan uppfostrade innan man börjar hantera de :smirk:
Unghästar måste ju faktiskt få vara unghästar oxå. Det är ju vår uppgift att uppfostra de!
Unghästar behöver ju oxå andra unghästar att leka med. När vi inte kan uppfylla de kraven, och kanske därtill stänger in de allt för många timmar i stallet o endast har de ute några timmar i kanske för små hager - jo då är det ju lätt att de får överskottsenergi oxå.
Jag tycker inte att problemet i sig är konstigt. Men det gäller ju att ta tag i det.

Men hallå! Hästen är ju 5 år! :smirk:
 
Sv: Promenera UTAN tjafs????

Ännu en dag och allt går perfekt:banana:
idag blåser det rejält och strömmen är borta titt som tätt..
har inte velat vara ute och träna så mkt just pga.
vädret...:angel:
såg att hästarna var som galna i hagen,såg ut som
att dom tänkte spränga grinden i full fart:eek:
ja, tänkte jag nu får vi se om han respekterar mig ordentligt när jag ska leda honom till stallet...
han var jätteskärrad men inte en tanke ens på att springa förbi el. på mig utan gick helt klockrent efter mig
och trippade på helspänn:D
JAG ÄR SÅ GLAAD:love: :love:
Har börjat träna honom på att flytta bakdelen, "min zon", backa
än så länge.. han är jätte lyhörd och det är så kul att jobba med honom!
TACK:bow:
 
Sv: Promenera UTAN tjafs????

Vad kul :)

Gör människan rätt så gör hästen rätt
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 729
Senast: Luleå
·
Hästvård Hej! Jag har i snart tre månader ridit en ponny som: * Inte alltid vill stå still vid sadling * Alltid vill snurra runt när man...
Svar
6
· Visningar
1 384
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp