snö kockor/styltor

Sv: snö kockor/styltor

jag själv har aldrig haft snösulor då jag inte behövt det, hästen får inte styltor, och om får det går hon av dom med än gång...
Sen så rider jag mkt på vägar när det är snö, och passar på att rida när det är pudersnö då det inte ger styltor.

Sen som dagar som idag då det är blötsnö och tö så fick hästen stå inne i boxen pga snön... Vill inte att hon ska vricka sig lr åka knana i hagen... Går sen ut med henne i kväll, när det är kallare.

Men jag har typ hört att hov fett fungerar, sen oxå att om man inte kratsar hovara om dom stått inne och dom har spån och skit i hovarana ska man rida ut med det så blir det inte några sulor
 
Sv: snö kockor/styltor

Man kan ju klippa till sulor av glasskartongslock, som man sen kilar in mellan hoven och skon också. Behövs inga broddar att fästa med, har man klippt till passformen noggrant så sitter sulan där den ska. Har iofs aldrig själv lyckats med detta :o , men jag vet att där är andra på buke som använder glasslock på vintrarna.
 
Sv: snö kockor/styltor

sorry om jag byter samtalsämne men gud vilken cool avatar du hade irish cob..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
804
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Freazer
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp