Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Om en häst bockar i serier ute i skogen tex, är det olydnad eller glädje? FÅR hästen göra det Om en häst brallar och "far iväg" i...
2
Svar
28
· Visningar
2 353
Senast: flashlight
·
Träning Känns som att jag kommer komma på både möjliga och omöjliga frågor till dess så jag ska ju skriva dem här isf :crazy: Andra vilse får...
Svar
6
· Visningar
846
Träning Har flyttat mitt sto för två dagar sen till ett nytt stall och hon är rena nervraket. Har stått i samma stall sedan 6 år tillbaka. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Reebok
·
Ridning Länge sedan jag hade tillgång till min tränare och motivation och självförtroende börjar tryta... Frågorna hopar sig, någon som har lust...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Jeni
·
Träning Nu börjar jag bli desperat... behöver ideer om vad jag kan göra! Har en unghäst på 3 år som kommit på att man kan spränga hagar. Har...
Svar
15
· Visningar
1 720
Senast: Pinkilly
·
Träning Är det det? Enligt en kompis till mig så måste man ha spån eller liknande på golvet i transporten när man är ute och åker med Brunte...
2
Svar
26
· Visningar
5 540
Träning Vad brukar bli första sötestenen när ni rider in unghästar? Känner ni oxå att ni vill bli klara med "erat" arbete innan ni checkar av...
Svar
3
· Visningar
808
Träning Skiljer naturligtvis mellan olika hästar, men lite generellt sådär. Början är naturligtvis att vänja sig vid ryttare på ryggen, skritt...
Svar
10
· Visningar
1 060
F
Träning Hur länge kan hästen/hästarna gå ute i kylan innan man ska låta dom stå inne?! I stallet som jag har min häst i hade dom kvar hästarna...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 143
Senast: nyponros
·
M
Träning Vi har fått rätt rejält med snö och min häst är jätteglad och pigg. Bara att han är för pigg för att det ska va kul. Han vill bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 480
S
Ridning Jag kommer ta över ett litet halvblod på tolv, som är riden i klassisk ridning, hård i munnen och dåligt musklad. Jag tror att AR är...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: IngelaH
·
F
Träning Vilka böcker och filmer också för den delen, har gett er mest vad gäller hästhantering? Här är några av mina "bästisar" just nu :)...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: Fina
·
K
Träning Hej ! nu har snön fallit även i skåne..*suck* Frågan är bara hur länge den kommer att ligga kvar? Det är min första vinter med häst...
Svar
13
· Visningar
1 151
L
Träning Vart går eran gräns för ridning när det gäller kylan? Jag vet inte om det är rätt men jag rider inte om det är -10 grader ute.:cool:
2 3
Svar
54
· Visningar
3 381
Senast: Congeria
·
Ridning Jag vet att det lite då och då har lagts ut filmer här, på diverse gamla mästare. Ni som har länkar till sådant, kan ni inte lägga ut...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 121
P
Träning Gör det någon skillnad att stå 4 h i sjukhage och inne resten mot 8 timmar? Lite bakgrundsfakta: Min häst har haft boxvila i 6...
2
Svar
28
· Visningar
1 955
Senast: Pacific
·
J
Träning Hejsan! Nu är det så här att jag har ett par problem med mina sköthästar, som jag verkligen skulle vilja få bukt med! Blir...
Svar
8
· Visningar
1 858
Senast: Iceland_lover
·
Z
Träning Min balans är rätt så dålig, vilket gör att sitsen också blir dålig. Märkte det idag när jag red barbacka, jag hade verkligen ingen...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: Iceland_lover
·
P
Träning Snälla är det inte några som har filmer på när de tränar join up? Om inte kanske ni har länkar till andra som tränar? Jag är så...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: diny
·
I
Träning Jag håller på att lära min varmblodsvalack att rygga men har fått lite problem som jag hoppas nån kan hjälpa mig att lösa. Han förstår...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Ingenting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp