S
Sparf
Sv: för bra utbildad häst
Jag tycker du ska satsa på hästen direkt om det känns rätt!
Din tränare har fel som säger att hästen är död innan du hunnit utnyttja den för 15 är ingen ålder på en häst. Min ena pålle är så gammal och vi har mååånga år kvar ihop, om han är frisk hela livet. Och man kan inte få en FÖR utbildad häst ( det är nästan som att säga att min bästa vän är en alldeles för bra kompis så jag kan inte vara vän med henne/honom). Och är man oerfaren så är det ju superbra att få en erfaren häst som kan hjälpa en på traven Jag tycker du ska satsa! Lyssna på vad du själv vill och inte på din tränare.
todde skrev:Har nu tänkt att ersätta min lånehäst med en egen häst. Hittade en som kunde lite av varje msv rörelser o har hoppat m.s.v a jag tycker hästen är trevlig o social. Ringde då till min sk. tränare o pratade om denna. Hon sa direkt nästan att den är för duktig för dig o den är död innan du kommer dit för att kunna utnjuttja den. Okey den är femton år o jag är i nybörjarstadiet men har ambitionen att satsa på min ridning även om jag är 45 +. Skillnaden mellan en häst som kan lb-lb är inte mycket på dom jag har tittat på . Ska jag byta tränare eller tänka efter än engång ? Själv tycker jag att om det känns rätt mellan mig o hästen, rätt prisklass så måste det ju vara den bästa läromästare man kan få !
Jag tycker du ska satsa på hästen direkt om det känns rätt!
Din tränare har fel som säger att hästen är död innan du hunnit utnyttja den för 15 är ingen ålder på en häst. Min ena pålle är så gammal och vi har mååånga år kvar ihop, om han är frisk hela livet. Och man kan inte få en FÖR utbildad häst ( det är nästan som att säga att min bästa vän är en alldeles för bra kompis så jag kan inte vara vän med henne/honom). Och är man oerfaren så är det ju superbra att få en erfaren häst som kan hjälpa en på traven Jag tycker du ska satsa! Lyssna på vad du själv vill och inte på din tränare.