X_tremless
Trådstartare
Sv: Dum häst?????????
Det senaste 5 åren har han gått MAX 5 lektioner/vecka. vet ej hur det var innan. Och kommit ut i skogen stort sett varje helg. Dom senaste veckorna är det stort sett bara jag som ridit på han.
Som jag redan nämnt oxå så blir han extremt svårsåld då han har kronisk bronkit.
och, jag... min tränare går efter han med långpisk ibland. När han "tjurar" i hop helt och bara reser sig och backar. Då kommer vi ingenstans och jag känner att jag inte kan hantera honom i den situationen. Men då blir han helt plötsligt jättesnäll.
Och rubriken "Dum häst???" var helt enkelt för att få folk att lägga märke till den. Jag har inte trro nte jag har skrivit dum häst i nåt inl'ägg.
TS: du har fått många och väldigt bra råd fast det känns som att du inte riktigt tar till dig dom...
jo en häst kan tröttna på att vara ridskolehäst precis lika mycket som en hopphäst kan tröttna på att hoppa..det är faktiskt jättevanligt att en ridskolehäst tröttnar på att det klättrar ungar upp och ner på den..visst nu säger du att det bara är du och en annan tjej som kan/vågar rida honom men så har det ju tydligen inte alltids varit utan detta är ju sen bara några veckor..
har sett flera stycken fd ridskolehästar som kommit till en ryttare som först låtit hästen vara HÄST..gå hela dagarna och skrota i hagen ...lugna skogspromenader osv och helt plötsligt så är detta världens mest harmoniska häst som gör allt för sin ryttare..
denna kille har ju ändå gått i 8 år som ridskolehäst så jag tror visst att han har hunnit tröttna och tydligen med råge också...
det är ju bra att ridskoleläraren har bestämmt sig för att reagera och jag hoppas att hon tar sitt förnuft till fånga och faktiskt försöker hitta ett bra hem till kille för även om du inte tror det så behöver faktiskt ridskolehästarna bytas ut mellan varven...
för att stå och hota hästen med pisk och kalla honom dum ..det kallar jag ren okunskap istället...
Det senaste 5 åren har han gått MAX 5 lektioner/vecka. vet ej hur det var innan. Och kommit ut i skogen stort sett varje helg. Dom senaste veckorna är det stort sett bara jag som ridit på han.
Som jag redan nämnt oxå så blir han extremt svårsåld då han har kronisk bronkit.
och, jag... min tränare går efter han med långpisk ibland. När han "tjurar" i hop helt och bara reser sig och backar. Då kommer vi ingenstans och jag känner att jag inte kan hantera honom i den situationen. Men då blir han helt plötsligt jättesnäll.
Och rubriken "Dum häst???" var helt enkelt för att få folk att lägga märke till den. Jag har inte trro nte jag har skrivit dum häst i nåt inl'ägg.