Dum häst?????????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dum häst?????????

Hej!

Stackars dej och stackars hästen!!!

Han får det säkert bättre i trapalanda, där han slipper människor och ridning och tumörer. Bra att han iaf får gå och skrota i hagen sista tiden..

Hoppas du hittar en ny häst att rida och trivas med.. Det är aldrig kul när djuren bli dåliga..

/ Lavinia
 
Sv: Dum häst?????????

Vilken form rider du i när du rider dressyr? Har du foto?
 
Sv: Dum häst?????????

Hej!

Stackars dej och stackars hästen!!!

Han får det säkert bättre i trapalanda, där han slipper människor och ridning och tumörer. Bra att han iaf får gå och skrota i hagen sista tiden..

Hoppas du hittar en ny häst att rida och trivas med.. Det är aldrig kul när djuren bli dåliga..

/ Lavinia

Tänkte precis det samma! Skönt att ni äntligen vet vad felet är. Det enda som återstår nu är att ge hästen en bra avslutning på livet.

Lycka till att hitta en ny häst att rida!
 
Sv: Dum häst?????????

hej.
Har inte läst vad all ahar skrivit men han har inte ont någonstans?
Eller så kanske han testar dig, är medryttare till en häst som var jätte snäll ibörjan men
efter 1-2 månader slog helevet till å hon testade till 100 men nu är
allt bra igen och hon är samma gamla gooa häst som hon var innan.

// Emeli
 
Sv: Dum häst?????????

Hej!

Stackars dej och stackars hästen!!!

Han får det säkert bättre i trapalanda, där han slipper människor och ridning och tumörer. Bra att han iaf får gå och skrota i hagen sista tiden..

Hoppas du hittar en ny häst att rida och trivas med.. Det är aldrig kul när djuren bli dåliga..

/ Lavinia


tack!

isamband med att jag bröt armen (avtrillning:D ) så sa jag upp min plats som "TYP FODERVÄRD" känner att jag behöver en paus från allt. Jag har aldrig varit med förut att någon häst som jag verkligen gillar, ska avlivas...:cry:

jag kommer fortsätta om några månader igen.
Är så tråkigt bara när det verkar som om några anklagar mig för att ha varit dum mot han!
 
Sv: Dum häst?????????

Vilken form rider du i när du rider dressyr? Har du foto?

inget avancerat iaf!!! ;)

inga bilder... men om jag bara orkar rida ordentligt så brukar pållen kunna gå in en hyffsad stadig form i trav. men inte när det blir för jobbibt!
Galoppen har aldrig funkat, han springer som en ÄLG!!:bump:
 
Sv: Dum häst?????????

Skönt att ni har hittat felet. Nu kan du sova gott om natten då du vet att han inte kommer att lida mer:cry:
 
Sv: Dum häst?????????

Det finns inga dumma hästar, hästar kan inte vara dumma.

Har inte läst alla inlägg men i de 20 första var det ingen som skrev det (för mej) uppenbara, HÄSTEN HAR ONT!!

Har den varit på ridskolan i 8 år och då fungerat normalt så blir ingen häst bara plötsligt "dum" utan uppenbar orsak de sista 8 veckorna.

Det är inte normalt att ramla av så mkt på så kort tid på de sätten som du beskriver.

Visst han kanske inte trivs eller behöver ledarskaps övningar, men först och främst behöver han en veterinär!!!

Tycker hans betende tyder på att han har ont någonstans högt upp i bakbenen eller möjligen i ryggen eftersom han tydligen har stora problem med att fatta galopp med lite samling. Självklart är det lättare när han får gå i lite öppnare flackare form och slipper sätta bakbenen under sig = då kanske det inte gör ont eller lika ont.

Ta bort graman tygeln, beställ en tid hos en BRA hästveterinär och skritta honom på lång tygel fram till vet. tiden.
 
Sv: Dum häst?????????

Läste lite bättre och såg att ni hade hittat felet.

Nu får han det äntligen bra.

Tänk på det nästa gång du har en häst att rida, säg ifrån när det är ett så uppenbart fel på hästen, vägra helt enkelt att rida på den.

INGEN FRISK HÄST BETER SIG SOM DEN DU RED GJORDE!!!!
 
Sv: Dum häst?????????

Vad skönt att till slut ridskolan tog det hela på allvar och kollade upp honom ordentligt. Jag förstår om du är ledsen nu, skickar mina tankar och en kram till dig. Nu slipper han lida mer och det är ju det absolut bästa som kunde hända honom, att de äntligen hittat felet.
 
Sv: Dum häst?????????

Vad skönt att till slut ridskolan tog det hela på allvar och kollade upp honom ordentligt. Jag förstår om du är ledsen nu, skickar mina tankar och en kram till dig. Nu slipper han lida mer och det är ju det absolut bästa som kunde hända honom, att de äntligen hittat felet.

Dom beställde tid efter bara någon vecka, men det tod 3 undersökningar innan dom hittade något fel. Det finns så många ställen att felsöka på...





Och om det kommer några fler med råd... backa en sida och läs!!
 
Sv: Dum häst?????????

Gud, vad bra att ni hittade en orsak, det påverkar andra som har problem med sina hästar. Det kan faktiskt finnas en fysisk orsak som är svår att hitta.

I övrigt tycker jag att det räcker med kritik och pekpinnar, TS har både brutit en arm och hästen ska tas bort. :smirk:
 
Sv: Dum häst?????????

Har inte läst tråden, utan bara första inlägget från TS.

Det låter som om hästen fått ont någonstans. Jag hade kollat upp det kvickt!
 
Sv: Dum häst?????????

*knapplån*

Av hänsyn, till trådskaparen och hästen som, snart kommer få/har fått ro, stänger jag denna tråd.

PS. Orkar man inte läsa en hel tråd, med fyra sidor, eller i alla fall sista inläggen som trådskaparen har skrivit, anser jag att man inte behöver orka svara heller, eftersom trådskaparen troligen då redan fått relevanta svar. DS

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 394
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 460
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp