Har min stallkamrat fel eller jag....:(

Sv: Har min stallkamrat fel eller jag....:(

Min förra häst låter väldigt lik din. Min häst naffsade int för att naffsa: han gjorde det för att ta kontakt, vara social och för att mysa. Jag kan tycka att det är skillnad på hur och varför de gör det. Min häst skulle aldrig börjat bita, och det var heller ingen olat från hans sida.

Mys med din häst! :)
 
Sv: Har min stallkamrat fel eller jag....:(

Vi har också en sån häst i vårt stall. Han är inte elak men MÅSTE peta på allt o ha allt i munnen. Slicka på kläderna. Pilla i mössor, ha sönder saker o riva ner grejer.

Jag tycker inte det är ok att hästen nafsar, river ner andras grejer o pillar på grejer. Jag tänkte jag lägger mig inte i detta för det är inte min häst. Mössan kunde jag ståut med att han pillade på men när jag böjde mig ner för att se när jag spännde bögspännena på täcket åkte hela min långa hästsvans in i munnen. Den var extermt rolig att dra o tugga på. Det tyckte inte jag.

För o inte tala om hur mycket min häst som han går till sammans med honom HATAR att han ska pilla på honom. Han skulle aldrig gå med på att han pillar eller drar i hans täcke.

Däremot tycker jag inte det är OK att en häst ska bli slagen för att den är pillig.

Det räcker med att jag kollar på min häst hur han aldrig låter sig pillas på ändå använder han aldrig våld mot honom. Så det måste gå även för människor att inte använda våld för att inte bli pillad på.
 
Sv: Har min stallkamrat fel eller jag....:(

.Stå på dig om du vill att din häst ska få göra så!!! lycka till!!!

Problemet som jag ser det med att proppsa på att hennes häst ska få pilla på andra människor än ägaren är ju att hon riskerar att få ta ut och in sin häst själv varje dag. I det stallet jag sköter pratar vi alltid med ägaren om man tycker att det finns något problem. Accepterar ägaren inte de regler som finns, dvs som att hästen pillar på allt som i detta fallet. Så får man helt enkelt flytta hästen till ett annat stall. Och det är det kanske inte värt bara för att man själv tycker det är mysigt att ens häst pillar på allt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp