Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta om jag lägger mig i men funderar ni på att droga hästen ist för att lösa problemen (eller har jag fattat helt fel?)?
Jag får väl ta skydd nu, men hade jag en häst som man tvingades droga för att den skulle gå att hantera, då hade jag ringt slaktbilen snabbare än kvickt.
Tycker inte att man ska se det som ett nederlag eller en anledning att döma ut hästen för all framtid.
Som ett litet tillägg till just dig ang det här med att sparka på hästen så låter det ju hemskt illa men jag förstår lite vad du menar och att det gäller hästar som du kännner väldigt väl. Om någon av mina av någon anledning biter mig eller som för ett tag sen ställer sig upp och lägger framhovarna på axlarna ( shettis, som tur var...) så lappar jag till direkt för det är inte acceptabelt. MEN en häst man inte haft från start eller inte känner till bakgrunden om varför den t ex sparkar där får man nog tänka till lite mer, vi har ingen fysisk chans mot en häst utan som någon sa;man får ta till list, eller då som sagt, ta hjälp av lite lugnande.
Med tanke på reaktionerna här, är det nog bäst att du snabbt som sjutton berättar vad du egentligen menade!Ursäkta om jag lägger mig i men funderar ni på att droga hästen ist för att lösa problemen (eller har jag fattat helt fel?)?
Jag får väl ta skydd nu, men hade jag en häst som man tvingades droga för att den skulle gå att hantera, då hade jag ringt slaktbilen snabbare än kvickt.
En häst som sparkar mot sin människa, har av någon anledning satt sig över ett tabu. Den har alltså redan visat vad den är kapabel att göra!Som ett litet tillägg till just dig ang det här med att sparka på hästen så låter det ju hemskt illa men jag förstår lite vad du menar och att det gäller hästar som du kännner väldigt väl.
Ursäkta om jag lägger mig i men funderar ni på att droga hästen ist för att lösa problemen (eller har jag fattat helt fel?)?
Du menar att det inte är någon skillnad för hästen på "dess människa" och övriga människor? I så fall har vi helt olika kunskaper därvidlag.Det där är inte helt lätt, jag är inte särskilt mycket för det där snacket med "sin människa" osv men det har du nog redan förstått.
Varför tar du omotiverat upp NH då?Vi kanske inte ska gå in för mycket på mina åsikter om NH, det blir säkert dålig stämning då
Var är motsatsförhållandet? Tror du mina blir något slags mordiska enmansmonster bara för att jag försöker anamma NH-filosofin?Jag vill ha hästar som är utbildade och uppfostrade så att de fungerar även för andra ryttare, andra personer än just jag, det är mitt mål i alla fall när jag börjar med en unghäst - det ska bli en väl skolad och trevlig individ som är lätt att tycka om.