HUR HUR HUR (kondition)

Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Va? Spänna sig?
Mina har brodd och sulor runt om och jag har inga som helst problem att rida/köra.
Dom är i superkondis året runt. Nåja iaf travaren. Stoet har bra kondis men inte samma som han.
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Här är ju redan våren på väg:angel: men när vägarna är isiga så är det bara att hålla till i skogen, när det är för blött i skogen på vägarna, och i paddoken, svårare än så är det inte!:)
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

så ni som rider, kör ni full fart på sån här bucklig is? :eek: Jag ska inte säga att det inte går, för jag tog för givet att det inte gjorde det. Men om ni säger det så!
Man kanske är lite hönsmamma om sina små pållar:angel:

Alltså vanligt platt blankis känns som broddarna tar bättre i än sånhär buckig ojämn lite här och där-is, eller?

Men måste man rida i "full fart" för att träna konditionen? :angel:
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Jo, mina hästar går ute från 07.30-19.00 varje dag och de undviker defintivt isen i hagen. Jag har inte sagt att ridhus är optimalt, inte alls. Jag vill rida ut mina hästar så mycket som går, men när mina hästar själva (som i vanliga fall är pigga och framåt) försiktigt, försiktigt tassar spänt fram över isen, trots 4 brodd och sulor- så känns det inte så naturligt att driva på dem som vanligt. Och nu pratar jag inte om vanliga isvägar, utan alltså bucklig, ojämn is. Men alla tycker olika, och jag vill helt enkelt inte rida på som vanligt om mina hästar tycker det är obehagligt att gå där. Men nu är ju problemet ändå över, för marken just nu funkar bra att rida på.
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

vart i lkp har du dina hästar eg? :crazy:
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

nej, men eftersom de sa att de "red som vanligt" så ingår väl även full fart och därför frågade jag.

Mimmi- vi har ett islandshäststall utanför Hjulsbro
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

ja, du såg mitt tidigare inlägg. Men vaddå, har ni inte is i hagen och så nu? Vi har massa, massa is i hagen. Men ridvägarna är bättre nu.
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

inte extremt såatt det inte går att rida :p
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Okej, tur för er. Här ligger ett stort istäcke kvar i en stor del av hagen. Men nu fick vi lov att stänga av där, eftersom hästarna halkade som bambis.
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Mina hästar vilar normalt över de värsta månaderna vintertid.
Dessutom bor jag långt söder ut så det mesta tiden av året är det faktiskt barmark...

Men när det är isigt och jag har en häst som skall hållas igång så är det brodd som gäller... Mycket skritt och gärna i terrängen där det inte blir så isigt som på vägarna.
Dessutom blir det till att lasta och åka iväg oftare vintertid i så fall.

Då jag upplever att jag tycker att detta tar lite för mycket tid för min hobbyridning... så väljer jag att låta hästarna stå över vintern.
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Ah! Är det det stallet som ligger innanför Månestad?
Min kompis har häst i Månestad.. dåliga ridvägar :(

Har min pålla i Hovetorp som ligger precis efter vårdsbergskors mot Linghem.

//Mimmi
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Ja, det ligger längst ner på Månestad-vägen. Det heter Månestad här nere med. Och precis, inga bra ridvägar!:crazy: Jasså, Hovetorp. Där var jag på nån Clear Round hoppning för många många år sen=)
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Ja, där har jag varit o vänt med bilen! Jättefint ställe!
Vet du hur många hästar de har i första stallet nu?

Haha, Va du? Det måste varit länge sen. Vi har precis fått vettiga hinder o paddocken e ju ganska liten?

//Mimmi
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

jasså, tack:bow: Nää, jag vet inte hur många de har. En kanske? Möjligen två. De brukar inte vara ute så mycket, tror jag. Ser dem sällan.

Haha jaa, det var nog en fem-sex år sen, skulle jag tro. Fast det var inte på ridbanan utan på nån liten äng framför stallet. Men det fanns en del hinder, men det ryktades om att det var nån med inackordering i stallet som ägde allihopa:p
 
Sv: HUR HUR HUR (kondition)

Ja, de har ju ingen stor hage o gå i heller :( ush..
Jag undrade eftersom jag vet att tjejen jag känner som har häst där vill flytta. Sen har jag ej hört mer.

Jaha, :) kul!

//Mimmi
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 276
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 260
Senast: Karminnie
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 448
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp