Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Mitt sto, som jag endast har haft i 2 månader, är lite svår att fånga i hagen. Hon har tydligen alltid varit det. I början räckte det...
Svar
19
· Visningar
983
Senast: Ticka
·
D
  • Låst
Träning nu vill jag se hur era hästar ser ut när dom ska åka transport:bump:
Svar
1
· Visningar
880
Senast: detdu_
·
S
Träning Många verkar ju ha shettis som sällskapshäst, och man kan ju göra massor med dem förutom ridning men funderade på om det är möjligt som...
Svar
6
· Visningar
1 687
A
Träning Har ridit i 15 års tid men nu på senare tid har jag blivit rädd för att rida och sköta hästar:confused: :cry: Min häst har tyvärr...
Svar
13
· Visningar
989
Träning har haft snö här nu i nästan 1 vecka vilket har lett till att man måste hacka isklampar ur skorna, vilken min pålle tycker e jätte...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: urkella
·
Träning ska snart iväg till stallet och rida. problemet är nu att min lilla märr har blivit hyperspeedad av det kalla vädret. och imorgon så är...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: cristobal
·
Träning Hej! Visste inte riktigt var jag ska lägga denna tråd, men misstänker att jag får bäst hjälp här.. Vad gör man med en ranghög häst...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Lavinia
·
Träning Var in på Bukehjälp och ser i en tråd att NH har en speciell avel. Vi kan ju detta med dressyrhästar, körhästar, hopphästar, diverse...
Svar
17
· Visningar
1 311
Senast: skuggi
·
T
Träning Min lilla A-ponny är jätte tjock och ja menar värkligen tjock. Han är rätt lat och inte så villig på saker och ting. HAn är 10 år...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Sowfie
·
J
Träning hej,jag har en häst på snart 5år.Min häst springer gärna upp med huvudet och snänner ryggen..,jag tränar volter,skänkelvikningar,öppna...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: JK+T
·
E
Träning jag undrar hur länge det tar innan hästar inte känner igen en annan häst!! och minns ett sto sitt föl även när fölet är ca 2 år och...
Svar
12
· Visningar
2 096
Senast: Ia4
·
V
Träning Hej! Vad tycker ni om old mac's? Är de bra? Slits dom ut lätt eller håller de länge? Ska man ha old mac's till alla hovar? Är de...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: cardior
·
K
Träning Funderar starkt på att låna ut hästen ett tag. Känns som allt är hopplöst. Hästen verkar kommit i nån sorts trotsålder på gamla dar. Som...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Norrsken81
·
B
Träning Hej! Jag bara undrar ifall någon här vet vad min häst menar. För ungefär 4 dagar sen så började han vägra att gå in i stallet. Han...
2
Svar
27
· Visningar
2 298
Senast: micra
·
S
Träning Hej är den någon som har goda råd? Rider en 10 åring som inte verkar vara särskilt utbildad, men han kan galoppskänkeln, problemet...
2
Svar
25
· Visningar
8 824
Senast: Suss
·
Ridning Har ni mentala bilder när ni rider? Liknelser ni tycker funkar bra i sadeln för att öva upp er egen känsel? Jag har fått många genom...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: jaca
·
D
Träning Jag är helt grön när det gäller longering. De få gånger jag gjort det kan jag räkna på ena handen under åren. Har aldrig haft riktigt...
2
Svar
26
· Visningar
3 100
·
F
Träning Hej! Min häst stannar ofta när jag leder honnom utan någon synbar anledning. Han verkar inte alls skrämd eller något, det är bara att...
Svar
2
· Visningar
835
·
J
Träning Hej..,jag har ett 5 årigt sto som nu på vintern har fått MASSOR av överskottsenergi.Jag ger henne 5 dl pellets per dag.Jag tror att hon...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: JK+T
·
Träning Behöver tips om hur jag ska longera/ tömköra min flb val. Han är rätt snäll att longera i början men efter ca 5 min så får han ett...
Svar
3
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka