Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hur brukar ni göra med era 3 åringar efter 3årstesten? är ev på G att köpa en 3 åring efter avklarat 3årstest :love: . Ska jag låta...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: borsalino
·
Träning Hej. Jag var på en nh-kurs för en tid sen. Glad i hågen åkte jag dit och trodde att jag skulle få lära mig mycket samt få träffa glada...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: Sammet
·
Träning Mailade om att ev vara med på Parelli-kurs. MEN då min häst är 2,5 år, så måste jag vara "utbildad" till savvy 3, annars får man inte...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Sammet
·
Träning ... till slakt! Nu börjar jag tröttna på min buse hästs uppförande. Till i sommras så var han den mysigaste hästen i hela stallet...
2
Svar
26
· Visningar
2 808
Senast: Esswe
·
Träning Jag är lektionsryttare sen 9 år ungefär och rider helst dressyr eftersom jag har varit hopprädd förut. Nu är jag 16 (fyller 17) år och...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Senast: Horsegirl_1991
·
  • Låst
Ridning Jag har ridit dressyr i ungefär 12-13 år och har börjat fundera på att prova på AR som omväxling. Är det nån som har några tips var...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: IngelaH
·
Träning Vilka är måtten för utestall/lösdrift? Har 8 islandshästar, 4 c-ponnyer, ett föl, och 3 d-ponnyer. Vilka är måtten:confused: Har...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: kimsan
·
Träning Rent hypotetiskt. Om man har en häst som har stått ett bra tag och inte har mycket muskler. Så ska man rida igång den, är det då okej...
2
Svar
35
· Visningar
2 868
Senast: Elizette
·
T
Träning Vet inte om jag lägger denna tråden rätt nu. Jag tror att jag har fått tag på en utav världens snällaste fjordingar. Har haft honom i 1½...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 456
Senast: erika20
·
Träning Var och red för någon dag sedan, de red med graman och jag frågade varför, de sa "han har så dåligt med muskler och är stel", funkar...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: hillevie
·
Z
Träning Jag tar ibland hand om ett sto som är lite besvärligt. Dom som äger hästen bryr sig egentligen inte så mycket om hästen så dom tränar...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Zaphire
·
A
Träning Jag rider ett 11 årigt korsningssto (arabiskt fullblod x pinto) flera gånger i veckan och hon är välutbildad, framåt och duktig. I...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: syrran
·
Träning Nu får jag väl halva buke på mej. Men jag har en tävlingshäst som hatar att vara ute när det regnar, snöar, blåser eller är för varmt...
2
Svar
28
· Visningar
2 653
Senast: Paradis
·
S
Träning Hej Hur ställer man en häst? :confused: /Sara
Svar
5
· Visningar
938
Senast: SaraM
·
J
Träning Min 14 åriga häst juni har aldrig stuckit iväg förut men nu har jag flyttat henne och är i desperat hjälp.Hon har börjat vägra att...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: juni_cool
·
Träning Vad är det absolut bästa/roligaste ni vet att göra med era hästar? Borsta, skogslufsa, tävla, bara stå o titta på hästen/hästarna i...
2
Svar
31
· Visningar
1 934
Senast: dolphine
·
Träning Hejsan! Ni vet sådant hundkoppel, som hunden kan dra ut några meter, som seda går tillbaks när hunden kommer närmare igen. Iallafall...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: BeastieBabe
·
K
Träning Någon här som her hästarna fri tillgång av hö på sommrarna, om inte hur mycket ger ni dem i sommarhagen annars? Hur många gånger om dagen?
Svar
14
· Visningar
2 211
M
Träning Vet nu inte om detta är rätt tråd, men jag prövar iallafall:) Har efter mycket betänketid bestämt mig för att börja leta efter en...
Svar
16
· Visningar
1 562
Senast: Bellina
·
J
Träning Hejsan Jag har ett 15:årigt sto som jag ska börja tävla nu till våren. Hon är dock lite ur kondition nu efter vintern och jag undrar...
Svar
18
· Visningar
1 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar