T
Tjalfe
Sv: Rädsla.
Tack, det känns så bra nu, är glad för att jag vann även fast det inte direkt var någon "fight".
Tack, det känns så bra nu, är glad för att jag vann även fast det inte direkt var någon "fight".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det var ett första steg på vägen!! Du måste visa honom på rätt sätt att det är du som bestämmer och genom olika övningar, kommer ni att sakta gå framåt!! Ibland kanske ni tar ett steg tillbaka, då gäller det bara inte att tappa sugen utan fortsätta och vara envis och kämpa vidare!! Du klarar detta!! Det var bra att du köpte även en handbok, böcker kan man inte ha för lite av!!Tack, det känns så bra nu, är glad för att jag vann även fast det inte direkt var någon "fight".
ja det jag gjorde idag var ju bara en försiktig början. stog bara still med honom korta stunder och stog framför honom för att inte "locka" honom att gå framåt utan mota lite. Måler är ju att kunna stå still längre stunder och att jag ska kunna få honom att stanna även fast jag står vid sidan om. vet ni nått riktigt bra sätt man kan uppmuntra en häst på? Hur gör ni när ni vill "gott göra" era hästar riktigt ordentligt? det är ju säkert olika från häst till häst men..
Sen helt plötsligt började han stirra ut mot dörren och gå från höger till vänster och från vänster till höger och verkade rädd(?) nyfiken(?) på något. Helt plötsligt började han dra och slita i grimskaften som en tok och "lättade" från marken med fram hovarna. Jag försökte prata lungt med honom men han verkade inte lyssna. Jag smög mej fram till honom när han stog någorlunda still(darrig och rädd var jag) och släppte snabbt dän honom och lät honom gå ut. Så fort han kom ut så blev han lugn Skulle jag struntat i att han försökt riva hela stallet, eller vad skulle jag gjort i stället? Kan ju tillägga att våran stallgång är ganska smal så att stå brevid honom är ganska farligt för man kan lätt bli klämd eller sparkad för man kommer inte undan.