Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ni som har lättlastade hästar, och som ibland åker iväg med dem själv, utan att ni har någon som hjälper er. Hur gör ni då? Går ni in...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 243
Senast: nexxa
·
W
Träning Idag slog det mig att jag lägger mer VÄLDIGT :crazy: mycket pengar på ridningen (ridskola). Om jag hypotetiskt sett halverade ridtiden...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: ZOFUS
·
T
Träning Min -05 står ofta med bakbenen långt bakom sig, han liksom avlastar och står med ryggen sänkt. han ställer sig ofta så när han står...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: tashinajess
·
Träning Min häst behöver senskydd fram när vi hoppar, så jag köpte ett par nya för en tid sedan, och fick då matchande bakskydd, för att det ser...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: pinky
·
C
Träning Det är så att min häst gillar inte folk.. När det är folk som tittar när jag rider så går hon på helspänn och om någon så lite som kliar...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: chipp
·
G
Träning Jag har nyligen fått in en tvååring i stallet. Och eftersom min erfarenhet av föl och unghästar är minimal, så tycker jag att den här...
Svar
11
· Visningar
1 604
M
Träning Är det någon som har erfarenhet av att använda den? Vi har tänkt att träna vårt ungsto med hovslagarskräck enligt Montys fix-up 3 video...
Svar
18
· Visningar
7 016
Senast: _smiles
·
T
Träning Äntligen, äntligen fungerar det! Jag och min häst har haft problem hela vintern, allt ifrån att han tar bettet och sticker till att han...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: ZOFUS
·
M
Träning Hej! Skulle vilja ha en massa tips om longering!! När började ni longera era unghästar? Hur gjorde ni i början så att de fattade...
Svar
7
· Visningar
5 465
Senast: Tappsveden
·
S
Träning hej .jag har ett varmblod somhar varit hur lungn som helst i dom 2 år jag haft han men nu(den senaste månaden) har han börjat sparka...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: hillevie
·
E
Träning Jag ska skaffa en till häst och har hela tiden tänkt mig en mer renodlad dressyrhäst. Men nu lutar jag åt att köpa en shettis att köra...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: Alazan
·
N
Träning Nar jag tranar inne i paddocken med min hast sa gar allt bra sa lange jag haller mig till trav och skritt men sa fort vi har tagit en...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Nibalda
·
A
Träning Finns det någon som har något tips på hur man får hästen lugn under transport. Hon står och sparkar och slår med frambenet. Själva...
Svar
1
· Visningar
705
C
Träning Inte så allvarligt som det låter ;) Jag har en nordsvensk valack som inte kan dricka vatten utan att tappa ut en massa. Han doppar...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: martha
·
M
Träning När ens häst, själafrände och bästa vän dör? Jag har aldrig varit med om en värre dag än idag.
2 3
Svar
44
· Visningar
3 711
Senast: Attlid
·
Träning Vad tror ni om det här? Bluff och båg eller en teori som kan stämma? http://www.bitlessbridle.com/Article-4.pdf Ska väll tillägga...
Svar
13
· Visningar
3 774
Senast: Sammet
·
L
Träning Jag har två shettisar, en hingst 11år & en vallack 10år. Vallacken dominerar totalt, hingsten har INGET att säga till om. Ska det...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: Carla
·
C
Träning Hejsan alla hästmänniskor! Som ni ser på rubriken undrar jag vilka övningar man ska rida för att få mer muskler på hästens rumpa...
Svar
4
· Visningar
2 820
Senast: Username
·
Ridning Hur skulle ni jobba med en häst som har svårt för Ena galoppen. I ena galoppen kan häste fatta samlad galopp från skritt och galoppera...
Svar
18
· Visningar
3 192
Senast: Ainon
·
P
Träning Hej! Nu är jag förvirrad. Jag kan inte riktigt förstå skillnaden mellan horsemanshipgrimma och vanlig grimma. Jo utseendemässigt, men...
2
Svar
25
· Visningar
2 635
Senast: Hanna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd