Leriga hagar

lirco11

Trådstartare
Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för att undvika mugg men det händer att de får det ändå.

Detta är på en större anläggning och det har blivit så illa att min häst inte ens vill gå in i hagen längre.

Vad kan man göra?

Bifogade filer

• IMG_6680.webp
    IMG_6680.webp
    715,9 KB · Visningar: 105
Hagar ska vara hårdgjorda eller ha motsvarande egenskaper. Det ska alltid finnas torra bitar. Att det är delvis lerigt är svårt att undvika om man inte vill ha bara grus.

Ingångar, foderplatser mm bör vara förstärkta.
Att sjunka ner över kotan (tror det var Lst Västra Götaland som sa så?) är för mycket på annat än mycket begränsade platser.

Mina hästar kan vara väldigt leriga, mest för att de springer mycket..

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: EZMK
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 735
Senast: 13579vas
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 530
Senast: Emma-pemma
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
2 315
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10