Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt, fritt å flytta den om det är fel.. Hemma har vi fem hästar, varan två äldre som bott på gården...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: bigganl
·
Träning Sitter ni annorlunda på era unga, gröna hästar än de mer utbildade? På vilket sätt, och när byter ni så att säga? Jag har insett att...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Kamikazepiloten
·
E
Träning Jag börjar bli smått desperat. Min häst har inom loppet av några veckor trampat av sig sina framskor när jag kört honom i transporten...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 311
Z
Träning Någon som har nån bra bok ni vill tipsa om med bra läsning, övningar och bilder då de gäller NH? :bow:
Svar
2
· Visningar
646
Senast: mazzan
·
H
Träning Är den någon som har några bra tips på vacker hov? Vet inte om det kallas så, eller om det är den röreslen då hästen skrapar i marken...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Xela
·
E
Träning Hej allihopa. Igår blev jag biten av min medryttarhäst, och jag förstår inte vad det beror på. Ena sekunden var han jättekelen (mkt...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: micra
·
S
Träning jag har jordens trevligaste hingst! 3 år, en skötare på 11... hon hanterar honom utan problem i stallet bland alla ston o även när vi e...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 260
Senast: micra
·
J
Träning hej., Jag har försökt att få min häst mer socseal genom att massera.MIn arabflicka verkar inte bli varken klokare,socealare eller...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: cassy
·
U
Träning Hej! Jag har en tvååring för första gången, har bara haft hästar från att dom är tre innan och jag har aldrig haft detta problemet...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: UnderIce
·
F
Träning Jag har en travare som inte kan galoppera särskult bra :crazy: Men hon kan om hon vill ;) Men jag vill åka på ridläger med henne, men...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Piraja
·
Ridning Jag ska köpa min första kapson till min häst, och jag har läst igenom olika trådar här på bukefalos, och även pratat med olika...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Spider84
·
K
Träning Behöver hjälp. Läget är som så: Skaffade hästen (11 årigt varmblodssto, tränas till distans, men lite allt möjligt annat med) kring...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 425
Senast: scesar
·
M
Träning Jag ska hålla en ridlektion med volter som huvuduppgift, är det någon som vet vad man kan göra på lektionen mer än att rida på tre stora...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: annsann
·
Träning Har ett problem som jag behöver hjälp av er kloka bukefalosar att lösa! :D Har en urmysig fjording för skogsridning som är 9 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 160
Senast: trullslitenmedtuff
·
F
Träning vad händer om man inte skilljer på dom? om dom får gå tillsammans även om dom blir 1 o 2 år? fortsätter dom att dia då? eller slutar...
Svar
17
· Visningar
2 450
Senast: zillax89
·
C
Träning Hallå! Nästan varje morgon man kommer och ska fodra hästarna så har min häst bajsat i krubban! Det börjar bli *** jobbigt att tömma...
2
Svar
22
· Visningar
3 414
Senast: kitkat
·
W
Träning Nu har vi sett flera gånger att vår lilla ponny lägger sig ner och rullar sig framför den större hästen, betyder det något att han...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: skuggi
·
J
Träning Efter att ha hört så mycket bra om tömkörning, så har jag nu blivit sugen på att göra det själv med pållen. Men saken är den, att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 680
Senast: QuickStar
·
F
Träning Hur ofta rider in barbacka ? Jag rider mellan 2-4 gåner i vekan ...! Hur många gånger i vekan rider ni barbacka ?
2 3
Svar
40
· Visningar
2 504
Senast: Rebelette_Isa
·
Träning Jag har två hästar som snart ska flytta till vår nya gård. Ingen av dom är särskilt resvana, den gammla åkte mkt då han var yngre, men...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka