barbacka !!!!

Sv: baraback !!!!

Jag kanske rider barbacka några gånger på vintern och några på sommaren.

Sv: barbacka !!!!

Jag rider barbacka kanske en gång i veckan. Gärna med täcke på henne så att man får bättre grepp med benen och dessutom håller hon sig varmare nu på vintern också. :) På sommaren blir det inte med täcke, ibland med schabrak + gjord.

Barbacka02.jpg

Barbacka05.jpg

Jag och min kompis brukar rida barbacka några gånger i veckan, speciellt när det är kallt ute för då orkar man inte sadla :d Men har faktiskt börjat träna dressyr barbacka oxå och det går faktiskt riktigt bra även fast jag har en skumpig varmblodsvalack (förredetta travare) :)

Enh gång i veckan, och bara i ridhuset. Nä vi är utomhus känns det säkrare med sadel.

jag har bara ridit barbacka nu på sistone:love: mjuk och skön islandshäst med 100 kg mjuk päls och man att gosa in sig i nu när det är kallt:) Sadeln sitter som ett as så den har jag ignorerat totalt nu. Han får hänga där och se sur ut tills den känner för och ligga bra!!
Rider för det mesta med ett tjockt shabrak och gjord så det blir lite friktion mellan rumpan och hästen i alla fall :)

jag rider barbacka lite då som nu, skulle la gissa på ca 1 gång i veckan om man slår ut det..
jag rider bara barbacka på ridbanan när vi tränar dressyr eller latjar lite. Ute får/vill jag inte rida honom barbacka då han är alldeles klotrund och gärna hoppar hit och dit. nån gång när jag gjorde det så ramlade jag av och fick ettrejält slag på benet, så nu blir det inget mer med det, förutom ibland då jag inte kan hålla mig, då skrittar vi ut en liten sväng.. :angel:

Rätt så ofta faktiskt. Både jag och Porto trivs med det och då blir det så:P Rider ibland med barbacka sadel :D

Ganska ofta faktiskt! Det är så myyysigt :D Fast jag är förvånad över att jag gör det, pållen tar inte alltid hänsyn till att jag sitter där utan nått att "hålla fast mig i" :devil: Men jag har tänkt på en sak... Hur fördelas eg trycket när man sitter barbacka? Blir det inte så att man bara sitter och trycker på samma ställe liksom? Eller musklar dom sig lättare utan sadel?

4 åringen: Aldrig möjligtvis om dom går på andra sidan vattnet i hage så man får ta bilen runt hagen och rida upp om man inte vill bli blött upp till midjan.

8 åringen: Väldigt sällan kanske 8-10 ggr/år

Kanske två-fyra gånger i månaden. Tycker det är roligt o rida barbacka, man får verkligen träna sin sits o balans! Men när jag rider barbacka fuskar jag kanske lite.. :angel: Har tjockt schabrak + fårskinnspadd och longeringsgjord. Det gör att jag får lite mer stöd iaf.

Ganska sällan då hon bli hyperkänslig för hjälperna...
Kan knappt ha benen jäms med sidorna utan att hon bockar och försöker smygöka...xP
Sist jag red barbacka, dvs denna veckan, åkte jag i backen 2 gånger på 3 kavert-1 timme! haha... Men de va bara upp igen.
liten c-ponny så fallhöjden är ju inte så stor. ;)

Jag rider också barbacka rätt ofta, spelar ingen roll vad vi gör. jag tycker de är kul & mysigt..
Rider t.o.m. ut barbacka på syrrans stora, fjolliga varmblod:eek: De går faktist rätt bra på den fronten. ^^
Har ridit barbacka med jämna mellanrum på alla mina medryttarhästar. Man får bättre kontakt å de blir mindre missförstånd. Man får bra balans + hästen bygger muskler bättre(= tycker jag^_^

Jag rider bara dressyr barbacka på märren då hennes sadel inte passar mig. Går jättebra och min sits är kanon pga av detta!

Jag rider barbacka 2-3 gånger i månaden...Jag vet egentligen inte varför det inte blir oftare :confused: Däremot är jag typ allergisk mot stigbyglar :angel: Jag rider väldigt ofta utan dem, det är mycket enklare så!

Rider barbacka nån gång i veckan. Fast hade en period för ett par veckor sen då det var svinkallt och då vart ju sadeln som att sitta på en isbit! :crazy: Och då det var så kallt red jag bara för att pålle skulle få röra sig, och orka full utrustning när man ska rida typ en kvart... ;)

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 137
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 403
Senast: Sesca
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka