Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Vet inte riktigt om jag ser det här som ett problem, men skulle vara kul att höra lite funderingar/åsikter om det. Jag har ett...
Svar
1
· Visningar
771
E
Träning Hej! Min häst biter fast i bettet som fan. Såklart är detta jätte drygt och det finns typ inget som går att göra så att hon ska släppa...
2
Svar
24
· Visningar
1 726
Senast: emgard98
·
D
Träning Att rida 4 år låter inte så mycket, MEN...att rida på te.x foderhäst med eller utan instruktör i 4 år är, tycker jag, lika mycket värt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 569
Senast: shampiz
·
Z
Träning Var så himla längesen ja kunde alla dessa ord som "öppna och slutna" osv... :confused: någon som kan förklara vad man gör då?! :D...
Svar
3
· Visningar
1 849
Senast: hillevie
·
P
Träning Pratade med en P.R.E uppfodare haromdagen som pastod att P.R.E:n ar annorlunda att rida in an andra hastar. Gick inte alls att jamfora...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: PeRosa
·
G
Träning Har börjat inridning/grundutbildning av en 3årig nordsvensk.. Problemet är i longeringen!:angel: Hon förstår inte det här att hon...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: guppyy
·
L
Träning Om du inte har paddock elller ridhus att rida din häst, hur övar du kommunikationen mellan er? Just nu finns det ingen paddock att...
2
Svar
22
· Visningar
2 626
Senast: scesar
·
P
Träning Jag har funderat på en sak.. Min medryttarpålle blir väldigt upphetsad när man är ute och rider flera stycken tillsammans.. Han...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: Debra
·
F
Ridning Eller så börjar vi där och definierar sluta, kanske är det enklast att göra så? OM vi ska förstå varandra?
8 9 10
Svar
187
· Visningar
10 318
Senast: flashlight
·
M
Ridning Såg i nya nr av ridsport att det på en hästmässa i Väserås i mars, ska hållas en paneldiskussion om vad Klassisk Dressyr är. De som...
Svar
17
· Visningar
1 611
Senast: Gus
·
S
Träning Någon som har tips på bra trickträningsböcker?
Svar
11
· Visningar
1 324
Senast: Sammet
·
Träning Vi har ingen ström i vår hage nu vinteritd eftersom mormor anser att snön isolerar hästarna från marken så dom inte får någon ström från...
Svar
14
· Visningar
2 126
Senast: Masse
·
Träning Min häst går inte att kratsa hovarna på längre. Så fort man böjer sig frammåt som om man ska lyfta benet och kratsa så blir han stel...
2
Svar
37
· Visningar
2 558
Träning jag har en häst som är ganska stel och han har inte blivit riden på så länge .har ni några tips på det.:)
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Tebazz
·
F
  • Låst
Träning Hej! Jag är otroligt sugen på att åka på ett ridläger i sommar. Är det nån som vet någon jag kan kontakta eller så? maila mig om du...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: remmis
·
K
Träning Hur gör ni om ni har hästen på lösdrift och sedan har ridit hästen svettig, och har tex en häst som inte behöver ha täcke när det är...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Korven
·
E
Ridning Jag rider en kuse som är outbildad och ganska omusklad (dock ej unghäst). Denna häst vill ha ett stöd i handen annars så känns det lite...
2
Svar
33
· Visningar
2 837
Senast: Zahlo
·
Träning Jag är nyfiken på vad allas definition av NH är. (för de som är insatta i det). Med en enda mening (och inte överdrivet lång)...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: Filosofen
·
F
Träning Ni som har travare. Har det varit något problem med dom? T ex. Att den har enklare att böja halsen åt ena hållet än åt det andra. Eller...
Svar
12
· Visningar
1 236
Senast: Lazio
·
S
Träning Kan ha placerat denna tråd fel ...Eftersom jag faktiskt inte vet vart jag skall lägga den...Är 13 år ( i augusti :p ) och äger ett 7...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka