Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Använder du isbrodd när det är riktigt halkigt eller använder du de vanliga? Broddar du i så fall om inför varje ridtur? Ni som...
Svar
17
· Visningar
1 352
Senast: cecil
·
A
Träning har någon varit med om häst som attackerar när man har dom lös i ridhus ir padock :confused: då hon lägger öronen bakåt och kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 883
Senast: cristobal
·
W
Ridning I februari är det dags, för första AR-kursen.:) Ska bli sååå spännande, hoppas på att lära mig massor. Däremot fanns det inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: ramada
·
S
Träning Hej, jo jag funderar på om pållen min skulle tycka bättre om att ridas med ett sådant, inte hackamore eller liknande då jag inte har så...
2
Svar
25
· Visningar
2 321
Senast: Fragile
·
Träning Ok, ett litet moraliskt dilemma...:crazy: Min häst står som enda inackordering i ett litet stall på landet, tillsammans med...
Svar
11
· Visningar
1 457
Träning Var med en arbetskompis till stallet där hennes häst står för ett par dagar sedan. I detta stall fanns även en kallblodstravare som jag...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: fijja
·
E
Träning Idag på fm fick Azter äntligen äta så mycke gräs han vill, i all framtid! Nu är han i den för evigt gröna dalen! Tänk vad mycket...
Svar
9
· Visningar
862
Träning MIn häst skrittar ett par steg från stallet, sen spänner hon sig och kröker ryggen och börjar hoppa upp och ner och sidledes. Sitter...
2
Svar
33
· Visningar
2 193
Senast: Sonic76
·
Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 061
Senast: Fina
·
Z
Träning Hej! Har ett jobbigt problem me min medryttarhäst. De är så att han verkar inte fatta va en galoppskänkel är! Han ökar istället i...
2
Svar
30
· Visningar
3 426
Senast: orion_x
·
L
Träning Min isis kille är coollugn att rida när han är själv men blir HELGALEN när det är andra hästar med:eek: Han stegrar, backar,slänger...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: Loura
·
L
Träning Kan någon berätta mer om detta för mig? Jag har hört begreppet förut i samband med longering/löslongering men är inte riktigt införstådd...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Hanna-panna
·
  • Låst
Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: IngelaH
·
B
Träning Där jag står finns ett föl och deras ägare vill inte att man umgås/gosar med det i stallet även om alla har gjort det från början, innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 087
Senast: HoppFantasten
·
Träning Ni som har lättlastade hästar, och som ibland åker iväg med dem själv, utan att ni har någon som hjälper er. Hur gör ni då? Går ni in...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 243
Senast: nexxa
·
W
Träning Idag slog det mig att jag lägger mer VÄLDIGT :crazy: mycket pengar på ridningen (ridskola). Om jag hypotetiskt sett halverade ridtiden...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: ZOFUS
·
T
Träning Min -05 står ofta med bakbenen långt bakom sig, han liksom avlastar och står med ryggen sänkt. han ställer sig ofta så när han står...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: tashinajess
·
Träning Min häst behöver senskydd fram när vi hoppar, så jag köpte ett par nya för en tid sedan, och fick då matchande bakskydd, för att det ser...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: pinky
·
C
Träning Det är så att min häst gillar inte folk.. När det är folk som tittar när jag rider så går hon på helspänn och om någon så lite som kliar...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: chipp
·
G
Träning Jag har nyligen fått in en tvååring i stallet. Och eftersom min erfarenhet av föl och unghästar är minimal, så tycker jag att den här...
Svar
11
· Visningar
1 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar