attackerar

Sv: attackerar

bara då visade hon att hon inte gillade att man sa till henne har inte haft nåt spö i närheten sen dess och det har gått bra!!!
Många gånger handlar det om hur vi säger till, inte att vi gör det...
(+ att hon är bortskämd och försöker att slippa att jobba och blir sur och försöker komma undan)hon försöker ta över ledarskapet:
Det bilr så mycket trevligare om du kan låta hästen slippa "dina" mänskliga egenskaper. Välj istället att foksera på det som skapar förtroende! Hästar är harmoni, och människan är destruktiv i sitt kontrollbehov. Hästens speglar dina känslor och ditt kontrollbehov. Fokusera på det harmoniska, så kommer du att finna glädje där du tidigare funnit frustraion.

ska jobba mkt från marken med henne tror att hon kan bli en underbar häst då oxå med lite försiktighet:bow:
Där säger du det viktigaste hittills. Det är ditt ansvar att vara försiktig. Hästen talar om för dig när du går över gränserna för vad som accepteras. Att lära känna en häst är inte en tävling i vem som kan vara mest dominant, utan vem som kan visa ledaskap genom ödmjukhet. Det är så individer växer och blir glada. Kontrollbehov gör att all utveckling och även glädje bromsas. Det är viktigt att lära sig hur fina hästens gränser faktiskt är.

Lycka till!

Sv: attackerar

Tänker på vad någon sa om att alltid le, eller sjunga, för då är det svårt att tappa sitt eget omdöme, lätt att vara ödmjuk...

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 477
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 804
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025