Måste tävla?

Sv: Måste tävla?

Man behöver inte tävla för att ha mål med sin ridning! Man kan rida just för att det är roligt och för att man vill utvecklas.. Det är häftigt att utveckla ett sammarbete med djur.. Och det borde vell räcka som förklaring.. Man skall rida för sin egen skull.. Alla är inte tävlingsmänniskor... :smirk: och tur är vell det...att alla inte vill samma sak menar jag..

Jag HATADE att tävla förut. Jag kände också att det kvittade men så var jag med på lite klubbtävlingar bara för att bli bedömmd och få lite kritik. Både hästen och jag älskade det. Jag skiter fullständigt vilken placering jag kommer på men jag vill hela tiden förbättra mig. du kanske skulle se det så och det skulle bli roligare. Annars är det ju inget tvång på att tävla.:bump:

Du måste ju inte tävla om du inte tycker att det är kul. Du kan väl säga till dom i stallet att du inte tycker at det är kul så kan dom inte säger att du är oengagerad.

Jag känner precis likadant!

Jag har aldrig varit inresserad av att tävla. Jag känner ofta en press på att tävla. Men en tävling tar en hel dag och då värdesätter jag mer att t.ex. träna eller ta en härlig uteritt den dagen. Ungefär tre gånger har jag tävlat och alla har varit hemska! Folk omkring mig pressar jättemycket, men jag är precis lika seriös som dem som tävlar, jag tränar mycket och har mål med min ridning.

Men alla press är så jobbig!

Är du nöjd utan att tävla...
SJÄLVKLART ska du då låta bli... tycker att du ska stå på dig och göra det som känns absolut bäst för dig själv. :bow:

Vill du inte så är det klart att du inte ska.. Jag vill inte heller tävla, känna denna otroligt jobbiga press på sig och massa annat. Jag har STORA mål med min ridning. Lite väl stora ibland kanske, men jag behöver inte tävla för att nå dem. Jag ska nå dem en dag och det är inte genom en tävling..
Tävlade en del Clear rounder på ridskolan förrut med tycker inte det är kul. Strutta omkring i skogen och galoppera över åkrarna är bättre. Eller varför inte leka jage mellan träden med min pålle? ja det är roligt..
Tävla inte om du inte vill, strunta i vad andra säger om det, gör vad du tycker är roligt.=) Hoppas det hjälpte dej lite iaf=P

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 913
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben