Vad är det bästa ni vet?

Sv: Vad är det bästa ni vet?

Att bara stå inne hos min häst och mysa, känna doften från den varma hästmulen.En mysig klistund eller att bara vara hos mina hästar och känna hur lycklig jag är som har dessa underbara djur.:love:

När allt går som det ska när man rider. Allt flytter på och man känns som en individ. Eller att sitta i hagen och njuta av hästarna med en fika.

Jag gillar i princip allt, med det jag lever lite extra för är hoppningen och tävlandet! Men älskar att bara stå och kolla när hästarna busar i hagen också :)

Hoppa!
Även om jag ibland blir lite nervös efter hundra avslängningar kommer jag nog alltid tycka det är roligast.

Med en häst som jag trivs med/litar på är det extra roligt, och då framförallt terränghinder (på en lägre nivå)

Annars är väl det mesta roligt.
En skogstur på en skogsmulle häst när man kan rida mitt in i den snårigaste skog och hästen älskar det.
Det är underbart.

När jag läser det som har skrivits i tråden börjar jag längta ut till stallet trots att snön yr utanför fönstret och det är ganska många minusgrader vid det här laget. :) Det är nog så att det är den där känslan av total samhörighet och riktig vänskap som gör de där stunderna så speciella, oavsett vad man gör just då. Jag blir lycklig varje dag när jag ser min häst komma springande mot mig i hagen när jag visslar på honom, då känner iaf jag att jag har en vän i honom som jag inte skulle kunna få hos någon människa. :love:

Att rida såklart , :rofl: men det är roligt att bara borsta med

Det finns så mycket roligt att göra..
Jag älskar att träna och tävla i hoppning.. Men att rida ut en långritt mitt i sommaren eller att stå och gosa med hästen en stund tackar man ju inte häller nej till.. :bump:

HeJ!

Det bästa är när häst jobbar med öronen framåt, är pigg och glad och VILL jobba, oavsett vad vi gör och när vi kommer in lyser hela hon av lycka över ett lyckat arbetspass. Det är det absolut bästa, hennes tillfredsställelse, när hon tycker hon gjort nåt bra..

Sen brukar vi vara rörande överens om när det är vilket bara gör saken bättre:-)

/ Lavinia, vars häst vissa dagar tom kryper upp i knät och gosar in sej.. Inte så ofta, så då blir jag såå glad när hon gör det!!

Att bara vara i närheten av hästarna räcker egentligen för min del.

Men jag har 3 saker som jag gillar bäst.
Att vara ute på långtur med häst och vagn.
Att galoppera i nysnö.
Att skritta fram i snön medan endast månen lyser upp världen.

Det är, när jag mockat o ridit och släpper ut pållarna i hagen, och dom börjar rulla sej o leka och far runt som tokar! Jag älskar o stå och titta på dom. Det känns skönt att se att dom mår bra och är lyckliga. Jag skulle kunna sitta i timmar i hagen o studera vad dom har för sej.

En annan sak som jag också blir glad av, är när jag ska plocka in dom på kvällen, och jag möts av en gnäggande hälsning!

Jag skulle nog säga att bara stå och kela med min häst, när han lägger huvudet på min axel, blundar och andas varm luft i min nacke. När det känns som om det enda som existerar är jag och han, när man känner att man verkligen hör ihop.
Men sen finns allt det roliga som följer med detta, träna, tävla hoppning, rida ut, sköna skritturer barbacka eller ett perfekt dressyrpass på ridabanan.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix