Gratis shettis, någon?

Sv: Gratis shettis, någon?

Haha, jag hade min lilla shettis på ridskolan en vecka en gång för många år sen...När han var där så rymde han hela tiden. Personalen berättade att de hade iakttagit honom hur han hade stått med mulen nära staketet och rätt vad det var bara kastade sig under. På något vis så kände han när strömimpulserna kom.

Annars så är det bra att leva ihop med en bonde som är expert på staket. Han är suverän på att bygga och våra stutar har inte ofta varit på rymmen.

//millus=)

Hej! Börjar få liknande problem, fast med min ardenner. *L* Hon har lärt sig att strömmen inte är så farlig i elrepen och hänger och trycker på staketet. Antar en tidsfråga innan hon är lös. ( just nu har vi en provisorisk hage som vi har svårt att få bra ström i ..hmm..jo lång historia..*L*)
Fick tipset att innanför det ordinarie elstaketet lägga ytterligare en tråd ,som jag kopplar till jorden/jordstaven. När hästen sen försöker ta sig ut nuddar den båda trådarna och får sig en rejäl smäll.
Då gör de tydligen inte om det igen...
Ska själv göra ett försök idag, med att sätta upp extra rep....få se hur det går..:)

finns ju fårnä med el och vanlig fårnät utan el.... skulle vara ypperligt för din ponny..... kanske ha en liten sån hage inne bland de andra,så det alltid finns sällskap?
eller en hage med trästaket, väldigt tätt mellan spjälorna så det inte får att ta sig igenom el under.....

Ja just det ja :idea: Nu när du säjer det så visste jag ju att man kan göra sådär med jordningstråden. Varför har jag inte kommit på det tidigare..

Nu har jag iallafall gjort en liten hage inne i den stora hagen med massor av trådar och stark ström, hon har inte rymt på två dagar :banana: Wohoo.
De andra hästarna står bredvid henne nästan hela tiden :love:

Att sätta en extra tråd på jordningen brukar ju göra susen, ett annat bra sätt är att slå fast skor på den lilla rackaren (ifall hon inte har det), då brukar stötarna kännas betydligt mera...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 710
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA