Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Ridning Jag söker hjälp av dig som brukar ha med hunden på ridturerna. Hur gör jag för att få min schäfer att inte tokspringa och försöka busa...
2
Svar
25
· Visningar
2 824
Senast: lillverran
·
Träning Jag har fått en "ny" ridelev som ska börja ta lektioner för mig på min ponny. Hon är kanske 10-12 år gammal och jag är snart 15. Hon...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: susekl
·
H
Hästhantering Ni som har läst boken dansa med hästar, vad tyckte ni om den? Jag sträck läste nästan hela boken och har ändrat min uppfattning helt...
2
Svar
34
· Visningar
4 141
Senast: Tregly
·
Ridning Hej! Jag har en haflingerponny på 10 år, genomsnäll kille på alla sätt och vis, men väldigt envis och han har inte alla musklerna på...
Svar
12
· Visningar
3 139
Senast: Sariz91
·
Ridning heej! varierande och stärkande galoppövningar önskas tips på=)?(lägger till att det är en travare)har blivit otroligt stark i galoppen...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Lager
·
Ridning Jag satt och klura på varför jag drar mig för att åka till stallet. Förutom att det är extremt otrevlig stämmning där just nu. Jag har...
2
Svar
28
· Visningar
2 862
Senast: Mysaan
·
  • Låst
Träning Finns det ridläger för killar? Jag hittar inget och vi har en grabb på 13 som gärna skulle vilja åka men det är inte superkul att vara...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: IngelaH
·
Hästhantering På kort tid har tre hästar oberoende av varandra reagerat på samma obehagliga sätt när vi ska rida ut i skogen. För att komma ut i...
Svar
14
· Visningar
2 035
Senast: Piraja
·
Ridning Hejsan! Jag är medryttare på en d-ponny sto, som är väldigt framtung när jag rider, framförallt i galoppen. Hur ska jag göra för att...
Svar
13
· Visningar
1 644
Träning Jag köpte en quartervallack (4 år) för ungefär ett halvår sedan. Vi fungerar jättebra ihop, vi har ju såklart haft motgångar men det har...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Piraja
·
F
Hästhantering Jag blir lite konfunderad över min egen hästs plats i flocken, och undrar om ni har någon förklaring på saken.. Min häst är en 16-årig...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Candy00
·
Q
  • Låst
Ridning Nu har jag läst på om det här med "lösgörande av munnen" och bruket av ett bett. Jag har en dam som inte accepterar bett och jag...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
41 735
Senast: Immer
·
E
Träning Har ni här på buke några tips när det gäller inridning? :rofl: Ska nämligen köpa unghäst/ponny och rida in och utbilda! :laugh:
2 3
Svar
52
· Visningar
4 827
Senast: EmmeA
·
W
Hästhantering Har funderat lite och undrar om min hästs problem är något som NH kan motvärka om man skulle börja träna. Han är mycket svårfångad i...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: kulltorp
·
Hästhantering Hoppas tråden hamnade rätt nu.... Detta handlar om en häst som står i samma stall som syrrans häst. Hästarna gick tidigare i...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: linzan
·
Träning (Visste inte var jag skulle lägga tråden. Frivillig får gärna flytta den om det är fel!) Hej! Jag har ett litet "problem" med min...
Svar
8
· Visningar
3 409
Senast: Salikon
·
H
Träning Jag kan inte bestæmma mig før vad som ær bæst før min hæst.. Att gå i løsdrift med enbart mindre vindskydd med tak eller om hon har det...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Presto
·
Träning Har en korsningsponny på 7 år som ej har lärt sig hur man fattar rätt galopp. Hon fattar alltid vänster galopp. Någon som har nåt bra...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: sommarvind
·
Ridning Har ett 17-årigt halvblodsto som vid dom två senaste ridturerna betett sig lite märkligt... Det hela börjar efter ca en halvtimma in...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: sommarvind
·
S
Hästhantering Hoppas jag lägger tråden rätt. Måste bara få skriva av mig lite. Jag känner en familj, de är jätte rara och snälla. När de skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka