Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering en häst jag sköter om så brukar ibland naffsa. för det mesta smånaffsar han bara lite "snällt" typ försöker klia en eller så. men...
Svar
13
· Visningar
2 265
Senast: Hast-hund
·
Träning Vet att det finns åtminstone en tråd sen innan om "huvuduppslående" men tycker inte att den riktigt har besvarat min fråga. Till saken...
Svar
11
· Visningar
2 048
Ridning Min ridtravarvallack är feg att gå i skogen. Oftast slutar det med att vi står och bråkar på ett ställe och inte kommer någon vart alls...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 285
Senast: Mysaan
·
S
Hästhantering Jag fick för ca 1 månad sen ett norskt varmblodsto på foder för senare köp, efter 1.5 vecka jag haft henne skadade hon sig illa och fick...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: MinAthos
·
Ridning För det måste det väl vara....? Detta fantastiska bilaga valack har storlek, temperament, utseende och förmåga att excellera i...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: nidron
·
Ridning Min häst kom precis hem från sommarbetet med hingsten. Hon blev betäckt väldigt tidigt så vi bestämde oss för att ta hem henne och...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: et_flickan
·
Hästhantering Jag har precis gått över till stor häst, men hästen vi köpte har nu visats sig var alite annorlunda mot när vi provred. Hos förra ägaren...
2
Svar
29
· Visningar
3 593
Senast: Hast-hund
·
Träning Hej! Jag har precis börjat träna en väldigt talangfull tjej på 11 år som lånar en ponny i mitt stall. Annars rider hon på ridskola, men...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: neywaz
·
V
Träning Hej! Har funderat att börja rida med bettlöst träns och skulle vilja höra lite åsikter. Vilka fördelar/nackdelar finns det? På...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 292
Senast: cahs
·
L
Ridning Jag har äntligen fått en alldeles egen häst! Äntligen! Jag har önskat mig det sen jag var 6 är gammal och såg min kompis sitta på en...
Svar
10
· Visningar
1 945
Hästhantering Jag tränar min 4-åriga ponny mycket från marken. Hon är en väldigt trevlig och lugn ponny i alla situationer. Däremot är hon väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: skuggi
·
L
Hästhantering Jag har haft min häst 1,5 månad och nu är hon som förbytt. Hon har ingen respekt för mig och jag har nu insett att hon har tagit...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 043
Senast: lobell
·
Hästhantering visste inte var denna tråd skulle ligga, om den ligger fel får gärna moderator flytta den. min undran gäller om äldre valacker som...
Svar
14
· Visningar
3 524
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Jag har ett problem med min häst. Hon har alltid varit svårfångad (ända sen hon var typ 7 år, innan hon ens kom till mig) men det har...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: bellejoie
·
Hästhantering När låter ni hästarna bestämma i er relation? D.v.s. inte när de är lösa i hage eller box, utan just när ni hanterar dem. Jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 720
Senast: Tires
·
L
Ridning Hej! Jag har fått ett litet problem. Min vanligtvis rätt lata häst har nu blivit väldigt pigg när jag rider ut. Han vill springa hela...
2
Svar
33
· Visningar
8 239
Senast: LuckyLuke
·
Hästhantering Jag håller på att bli galen på min häst. Det spelar ingen roll om jag går med honom eller rider honom, han ska försöka dra efter gräs...
2
Svar
27
· Visningar
2 976
Senast: Yarik
·
Träning Hej! Tänkte berätta om mitt problem jag har med min häst just nu, är innerligt tacksam för råd, ideér, erfarenheter och ja allt ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 996
Senast: Ketrawzc
·
B
Ridning Min häst har haft en sårskada en tid som inte viljat läkt riktigt. vi åkte in till vet första veckan fick hon bandage och jag gick...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Deimion
·
M
Hästhantering Min 19 åriga ponnyvalack som alltid varit jättelätt att fånga i hagen vill helt plötsligt inte komma in. Han har vart så kanske en gång...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Moja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama