Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag har en Andalusier (P,R,E) som är 6år. hon kom till oss direkt från spannien och sas vara ridbar i alla gångarter. men hon fattade...
Svar
12
· Visningar
1 929
H
Hästhantering Om jag delar av paddocken kan jag kanske få min ridtravare att gå saktare. Hon vill ju rusa hela tiden. Så kanske jag känner mej...
Svar
15
· Visningar
3 064
Senast: IdaaaSun
·
E
Ridning [CENTER]Hejhejhallå! Nu har min häst äntligen fårr kommit ut på sommarbete, men nu är ju nackdelen att han är ju väldigt tjock dåra...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: Hoppsan
·
S
Ridning Jag antar att trådar som denna redan finns men vill ändå skriva, nån kan ju ha kommit på nåt nytt! Jag skulle verkligen behöva...
2
Svar
30
· Visningar
5 450
Senast: schelin_j
·
F
Hästhantering Hej! Jag har haft ett hästuppehåll på ett par år. Nu har jag börjat igen med att ta hand om en häst någon, några dagar i veckan...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Sar
·
A
Hästhantering finns kanske trådar om det här men visste inte vad jag skulle söka på.. en häst jag brukar sköta om är väldigt fäst vid den andra...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: anonym78
·
Träning Hej Jag är ny i tråden och tänkte göra en kort sammanfattning! Min vän och även tränare har en unhäst som ja tyckt om sedan han...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Gooing
·
B
Hästhantering Hej :) Jag är intresserad av det här med att kommunicera med hästen genom telepati :laugh: Vad tycker ni om denna metoden? Tror ni...
2
Svar
38
· Visningar
3 447
Senast: lynxlady
·
J
  • Låst
Ridning Finns det en sån här tråd någonstans redan, så länka gärna. Men jag hittade dock ingen :d Tyckte det behövdes en tråd för oss...
Svar
2
· Visningar
837
Hästhantering Har ni nånsin kommit i kontakt med nån häst som har/hafft nån psykisk skukdom någån gång. Kom å tänka på att vi människor kan ju få de å...
2
Svar
32
· Visningar
5 039
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Har en 4-veckors hingstunge som är svår att få tag i ute i hagen. Han är gosig och framåt men följer just inte sin mamma. Helt hopplöst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sickan
·
A
Träning Jag har en Andalusier (P,R,E) som är 6år. hon kom till oss direkt från spannien och sas vara ridbar i alla gångarter. men hon fattade...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: annie95
·
Ridning Ja, vad är bäst att använda när man rider ett dressyrpass? Ska hårdträna dressyr i sommar och behöver veta vad som är bäst att...
Svar
5
· Visningar
2 395
Senast: _jullan_
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg&feature=related Mina frågor är... Varför tar de inte av alla hästarna deras vagnar...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
11 085
Senast: __Stilett__
·
Hästhantering Ett av mina islandsston som är 10 år är väldigt svårhanterad i vissa moment, och oerhört följsam och lyhörd i andra. Ett av våra...
2
Svar
32
· Visningar
4 340
Senast: CBoggie
·
L
Hästhantering Jag har precis köpt ett fullblodssto på 9 år. Hon har tidigare stått på en ridskola, där hon inte passade. Hon tryckte in folk i...
Svar
10
· Visningar
1 804
Senast: Hemi
·
F
Ridning Varför rider man med spöet upprätt när man rider akademiskt? :confused:
Svar
1
· Visningar
953
Senast: svea
·
Hästhantering Vi är ju nya hästägare sen januari och nu undrar jag om det är nåt speciellt vi bör tänka på om vi släpper ut hästen i en beteshage...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Verdandi
·
F
Ridning Var får man tag på Adam Ehrengranaths böcker? De har funnits i Livrustkammaren, har jag hört, men finns de att beställa från ngn...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: noreen
·
Ridning Har ni sett denna undersökning? Väldigt intressant tycker jag, som främst tränar just dressyr. Någon som vill kommentera? Jag nämnde...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 767
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar