Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 724
Senast: help_me
·
R
Träning Ska försöka att inte bli alltför långrandig, för se hur dt går:D Min ponny slänger med huvudet när jag rider, ibland mer, ibland...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: LisaY
·
E
Träning Ibland när man ridit får ju vissa hästar för sig att de vill klia av sig svetten på en dvs använda en som mänsklig kli-bräda. Vet att...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
14 520
Senast: -moa-
·
Hästhantering En sådan här alltså "equi-spirit ball": http://www.youtube.com/watch?v=2kv0eHtDKoc&feature=related...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: Sar
·
H
Ridning Hej allihopa... Jag har en varmblodstravare på 8 år. Nu är det så att jag har lite problem med olika bett som har passat honom en...
2
Svar
25
· Visningar
2 913
Senast: älgen
·
Hästhantering Jag lärde mig rida för ungefär 30 år sedan och då lärde jag mig att hålla tyglarna i händerna när man ledde hästen. Nu är det nästa...
Svar
16
· Visningar
2 939
Senast: ascha
·
  • Låst
Ridning För 3 år sedan praktiserade jag i fem veckor i ett stall där dom håller på med akademisk ridkonst. Jag blev förälskad och har verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: Immer
·
Träning Som rubriken lyder, har ni några erfarenheter av hur den kombinationen fungerat? Mitt vuxna sto ska på bete med ett gäng hästar där det...
Svar
9
· Visningar
1 665
M
Ridning Hej Ägaren till en häst som jag ev ska bli medryttare på undrar vilken nivå jag ligger på i ridningen. Hon vill veta om jag ligger på...
Svar
6
· Visningar
2 286
Senast: sidensvans
·
N
Hästhantering För två månader sedan köpte jag ett litet d-ponnysto på 2 år. Hon har varit snäll att hämta och lämna i hagen, borsta, binda upp osv...
Svar
19
· Visningar
1 963
Träning Hur kan jag träna upp så att jag får en stadigare skänkel? Märker ibland hur ostadig jag är i skänkel, till viss del beror det på...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: Rugge
·
  • Låst
Träning Vi fortsätter här efter att gamla tråden blivit låst. Länk http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1002642
51 52 53
Svar
1 043
· Visningar
73 235
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Har en fråga som jag behöver få svar på. Har hittat en helt underbar islänning, ca 135 hög och ganska normalbyggd, lite åt det smäckrare...
Svar
1
· Visningar
1 003
·
K
Ridning Jag vill inte i dagsläget ha någon sadel av den akademiska typen till min häst, då jag absolut inte trivdes i den modellen jag provat...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: noreen
·
E
Ridning Jag har ett varmblod som älskar att hoppa, men han hoppar MER än dubbelt så högt som hindret :crazy: Men jag har ju inte testat än att...
Svar
5
· Visningar
1 146
Senast: Eeee
·
M
  • Låst
Träning Har läst massor av trådar på vad förhållandet mellan ryttare och häst skall vara men blir inte riktigt klok på det. Vissa är ganska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
38 862
Senast: Lager
·
L
Träning Har ett helt underbart varmblod med mkt energi. Har uppståt problem mellan honom och medryttaren som jag aldrig haft (och tro mig jag...
Svar
13
· Visningar
1 517
Senast: Deimion
·
M
Hästhantering Hej Står mitt emellan två personer som tycker olika i hur man hanterar och kör hästar. Får man köra utan mellanvägg fortfarande? Utan...
Svar
2
· Visningar
1 139
P
Hästhantering Hej. Jag ville hlra med er hur ni gör eller era erfarenheter ang att transportera en ovan 1-åring? Jag ska transportera mitt...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Masse
·
G
  • Låst
Ridning Hej, Jag vet inte om detta är rätt ställe för denna fråga, men here we go. Jag kommer bli lite halvt dumpad av min sambo en vecka i...
Svar
1
· Visningar
1 115
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama