Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 659
Senast: Jeronimo
·
Träning Hejsan!. Mitt sto går i en ganska stor vårhage/sommarhage med helt ok bete, men ändå kan ibland när jag ska hämta henne stå och gnaga...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: axi
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
B
Träning Rider min 3-åring i skritt trav och lite galopp, har även hoppat några små naturhinder i skogen vilket hon tycker är grymt kul. :D...
Svar
15
· Visningar
7 382
L
Träning Hej, Jag har nyligen borjat rida igen efter 8 ars uppehall. Flyttade till England nar jag var 18 och hade inte mojlighet att...
2
Svar
32
· Visningar
3 985
Senast: Moa Londonbo
·
Träning Vad har ni för mål för i år med era unghästar? Jag har precis gjort upp mål för min 4åring .. Han är en islandshäst, femgångare...
Svar
2
· Visningar
772
Hästhantering Jag har alltid haft hand om särpräglade Left Brain Extroverts och har tyckt om det och haft lätt att hantera dem. Jag är lite likadan...
Svar
10
· Visningar
2 541
Senast: bitingboxfish
·
E
Ridning Jag är medryttare på en islandshäst, och jag undrar om det är någon som vet någon bra ridövning? :)
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: --Elin--
·
E
  • Låst
Ridning Hej. Tror ni att det är okej för mig att rida en arab på 155cm i manken, då jag är 172cm lång och väger ca 54kg?
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Everglade
·
Ridning Hej, hoppas att jag postar det här i rätt forum nu, och att ingen skäller ut mig eftersom att det är en kort lite fråga :p men, jag...
Svar
17
· Visningar
1 405
Träning Jag har inga longeringstyglar, men jag har en gramantygel, och min tränare sa att man kunde använda en gramantygel, men hur sätter man...
Svar
7
· Visningar
4 536
Senast: Hast-hund
·
  • Låst
Ridning Nu har väl ingen heller påstått att AR-dressyren (enbart och specifikt) skulle vara bäst för hästen? Snarare att man inom inriktningen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 511
Senast: flashlight
·
J
Ridning okej, jag blir snart galen på min häst.. när man rider på volt och grejer är han jättefin och har inga problem alls! Men när man ska ta...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: giffan
·
Hästhantering Hoppas jag fick till en halvvettig rubrik. Meeeen.. ar lite nyfiken pa hur "nh-folket" och de med "naturlig hasthantering" skulle ta...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Bewildered
·
Ridning Min häst är verkligen perfekt i nästan alla avseenden. Han är superpositiv i all ridning och hantering, har en väldig vilja att göra...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Miloni
·
H
  • Låst
Ridning Har blivit intresserad av AR och försöker läsa så mkt som möjligt om det för att se om det är något för mig eller inte! :) En sak som...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 843
Senast: Immer
·
H
Ridning Jag har VÄRLDENS mysigaste ponny även om hon är lite speciell. :crazy: Hon är välutbildad inom dressyr och hoppning och är enligt mig en...
Svar
5
· Visningar
1 138
Senast: Miloni
·
Hästhantering Hej! Jag skulle vela veta hur ni lär era föl/unghästar grunderna från marken, alltså, hur ni lär de att stanna, hur ni lär de att gå...
2
Svar
29
· Visningar
3 530
Senast: älgen
·
R
Hästhantering Vårt ena sto åker med sin hagkompis (också sto) minst en gång i veckan utan problem. Båda är lättlastade och står lugnt och fint. Inga...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: fjordtokan
·
Ridning Jag lovade för alldeles för länge sen att jag skulle inkomma med bilder på min Espaniola med det nya steglöst inställbara framvalvet...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: elbereth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama