Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning mamma vill inte rida mamma vill inte gå, mamma vill cykla och jag behöver nån med mig när jag rider ut på unghästen ( finns varken...
Svar
17
· Visningar
2 354
Senast: urkella
·
Ridning Jag skulle vilja kombinera med lite AR och sen mer av den klassiska tävlingsdressyren. Det låter kanske enkelt, men hur får jag det att...
2
Svar
39
· Visningar
3 633
Senast: Totola
·
Ridning Vilken är den bästa sadeln enligt dig och varför? Vad tycker du om deubers sadlar och vilken av dem föredrar du och varför det?
2
Svar
27
· Visningar
5 979
Senast: Totola
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 774
Senast: help_me
·
R
Träning Ska försöka att inte bli alltför långrandig, för se hur dt går:D Min ponny slänger med huvudet när jag rider, ibland mer, ibland...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: LisaY
·
E
Träning Ibland när man ridit får ju vissa hästar för sig att de vill klia av sig svetten på en dvs använda en som mänsklig kli-bräda. Vet att...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
14 545
Senast: -moa-
·
Hästhantering En sådan här alltså "equi-spirit ball": http://www.youtube.com/watch?v=2kv0eHtDKoc&feature=related...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: Sar
·
H
Ridning Hej allihopa... Jag har en varmblodstravare på 8 år. Nu är det så att jag har lite problem med olika bett som har passat honom en...
2
Svar
25
· Visningar
2 917
Senast: älgen
·
Hästhantering Jag lärde mig rida för ungefär 30 år sedan och då lärde jag mig att hålla tyglarna i händerna när man ledde hästen. Nu är det nästa...
Svar
16
· Visningar
2 944
Senast: ascha
·
  • Låst
Ridning För 3 år sedan praktiserade jag i fem veckor i ett stall där dom håller på med akademisk ridkonst. Jag blev förälskad och har verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Immer
·
Träning Som rubriken lyder, har ni några erfarenheter av hur den kombinationen fungerat? Mitt vuxna sto ska på bete med ett gäng hästar där det...
Svar
9
· Visningar
1 666
M
Ridning Hej Ägaren till en häst som jag ev ska bli medryttare på undrar vilken nivå jag ligger på i ridningen. Hon vill veta om jag ligger på...
Svar
6
· Visningar
2 307
Senast: sidensvans
·
N
Hästhantering För två månader sedan köpte jag ett litet d-ponnysto på 2 år. Hon har varit snäll att hämta och lämna i hagen, borsta, binda upp osv...
Svar
19
· Visningar
1 964
Träning Hur kan jag träna upp så att jag får en stadigare skänkel? Märker ibland hur ostadig jag är i skänkel, till viss del beror det på...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Rugge
·
  • Låst
Träning Vi fortsätter här efter att gamla tråden blivit låst. Länk http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1002642
51 52 53
Svar
1 043
· Visningar
73 239
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Har en fråga som jag behöver få svar på. Har hittat en helt underbar islänning, ca 135 hög och ganska normalbyggd, lite åt det smäckrare...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Jag vill inte i dagsläget ha någon sadel av den akademiska typen till min häst, då jag absolut inte trivdes i den modellen jag provat...
Svar
13
· Visningar
2 221
Senast: noreen
·
E
Ridning Jag har ett varmblod som älskar att hoppa, men han hoppar MER än dubbelt så högt som hindret :crazy: Men jag har ju inte testat än att...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Eeee
·
M
  • Låst
Träning Har läst massor av trådar på vad förhållandet mellan ryttare och häst skall vara men blir inte riktigt klok på det. Vissa är ganska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
38 941
Senast: Lager
·
L
Träning Har ett helt underbart varmblod med mkt energi. Har uppståt problem mellan honom och medryttaren som jag aldrig haft (och tro mig jag...
Svar
13
· Visningar
1 518
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår