Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är väl för att det ska makuleras så ingen annan häst kan byta identitet och att hästen ska raderas från register om det finns någotVarför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag i att skicka in passet än och det är snart 1 år sedan.
Det är för att de ska avregistrera hästen om jag förstår rätt. De stämplar tex hål i passet. Vill du ha tillbaka passet så kan du få det. Jag har ett makulerat pass från min förra häst.Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag i att skicka in passet än och det är snart 1 år sedan.
Det räcker tyvärr inte, utan det måste in till de som har hästen registreradJag har kvar flera pass. De är stämplade med avliden.
Samma här. Det äldsta är från min själsfrände som togs bort för mer än 10 år sen. SWB.Jag har inte skickat in passet från min gamla och kommer inte göra det heller.
Jag skickade in min hästs pass och fick sedan tillbaka det och han registrerades som avliden. Har aldrig hört någon skicka in det och inte fått tillbaka det.Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag i att skicka in passet än och det är snart 1 år sedan.
Jag tolkade det som att personen skickat in pass och fått tillbaka det stämplat.Det räcker tyvärr inte, utan det måste in till de som har hästen registrerad
Trode hen hade fått det stämplat vid avlivning, vi fick det vilket inte räckte.Jag tolkade det som att personen skickat in pass och fått tillbaka det stämplat.
Ah, visste inte der var ett alt. Då kan det ju vara vilket som som avsågs (jag har fått ett stämplat av utfärdande organisation och tillbakaskickat)Trode hen hade fått det stämplat vid avlivning, vi fick det vilket inte räckte.
Hästen som alivades på klinik var det som fick stämpel. Hästen som alivades hemma vid stallet kollade inte ens vetrinären i passet...Ah, visste inte der var ett alt. Då kan det ju vara vilket som som avsågs (jag har fått ett stämplat av utfärdande organisation och tillbakaskickat)
Jag har inte fått stämpel någon gång på klinik hellerHästen som alivades på klinik var det som fick stämpel. Hästen som alivades hemma vid stallet kollade inte ens vetrinären i passet...
Jag skickade in min hästs pass och fick sedan tillbaka det och han registrerades som avliden. Har aldrig hört någon skicka in det och inte fått tillbaka det.
Man brukar behöva be om att få tillbaka är min erfarenhetJag har inte fått tillbaka mina pass. Men jag har inget intresse av att ha dem heller.
Man brukar behöva be om att få tillbaka är min erfarenhet
Tror du hade behövt skicka med ett frankerat brev för att få tillbaka passetJo, men på @Grazing lät det som man alltid fick tillbaka per automatik.
Min som togs på klinik står det skrivit avlivad på framsidan och datum.Jag har inte fått stämpel någon gång på klinik heller