Skicka in pass...

finapina

Trådstartare
Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag i att skicka in passet än och det är snart 1 år sedan.

• Gilla
Reactions: ptr
Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag i att skicka in passet än och det är snart 1 år sedan.
Det är för att de ska avregistrera hästen om jag förstår rätt. De stämplar tex hål i passet. Vill du ha tillbaka passet så kan du få det. Jag har ett makulerat pass från min förra häst.

Jag skickade in min hästs pass och fick sedan tillbaka det och han registrerades som avliden. Har aldrig hört någon skicka in det och inte fått tillbaka det.

Jag har inte fått stämpel någon gång på klinik heller
Min som togs på klinik står det skrivit avlivad på framsidan och datum.
Och de som togs av veterinär hemma står det under kontroll av identitet att det är vid avlivning eller nått liknande.
Så det är nog olika hur det görs.

Den som tog med bult av Lantbrukstjänst kollades inte passet alls och där mailade jag svensk travsport och behöver inte skicka in passet till dom

Kontaktar sin avelsförening,
säger att man vill ha det tillbaka sen, så förklarar de vad som behövs för att få det tillbaka, tex frankerat kuvert.

Min hästs är stämplat och blivit märkt med typ ett hålslag.
Var aldrig aktuellt med veterinär eller så utan tog bara kontakt med avelsföreningen och sa att hästen är avlivad, pga ålder i vårt fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
913
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
664
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 684
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar