A
Allimac76
Sv: Får er häst klia sig på dig?
Eftersom det resulterar i att han flyttar mig, jag är inte så stabil att jag kan stå stilla då han puffar, så jag knuffar tillbaka. Vill INTE bli flyttad på. Han brukar sluta genast.
Visst kan det vara ett sätt för hästen att prova stiga i rang. Det är i varje fall inte speciellt respektfullt.
Däremot att bli arg eller protestera mer kraftfullt mot detta tycker jag är onödigt.
Ibland när man ridit får ju vissa hästar för sig att de vill klia av sig svetten på en dvs använda en som mänsklig kli-bräda. Vet att vissa blir skogstokig av att hästen gör så.
Jag gillar inte att bli bökad, knuffad och kliad på - däremot hjälper jag gärna till och kliar åt hästen. Men nu till saken, har det med ledarskapet att göra? Jag menar hästar i hagen hjälps ju åt att klia varandra dvs kompisar.
Hur gör ni och vad tycke rni om företeelsen?
Eftersom det resulterar i att han flyttar mig, jag är inte så stabil att jag kan stå stilla då han puffar, så jag knuffar tillbaka. Vill INTE bli flyttad på. Han brukar sluta genast.
Visst kan det vara ett sätt för hästen att prova stiga i rang. Det är i varje fall inte speciellt respektfullt.
Däremot att bli arg eller protestera mer kraftfullt mot detta tycker jag är onödigt.