Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag lovade för alldeles för länge sen att jag skulle inkomma med bilder på min Espaniola med det nya steglöst inställbara framvalvet...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: elbereth
·
Hästhantering Är det några här som klicker träna sina hästar ? Började träna Tibbe lite smått i boxen igår vilket han tyckte va skitkul :p Då han...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Bobbo
·
Ridning Hejsan!, Mitt 18-åriga sto, älskar att hoppa,hon hoppar helt ok,men hon blir väääldigt stark på vanligt 3-delat tränsbett, nu undrar...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Verdandi
·
O
Träning Är lite intresserad utav andras ridschema, hur de ungefär ser ut. Skriv också gärna om du är dressyr, allround, tölt, hoppning -...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: dengra
·
S
Hästhantering Jag satt och funderade lite om ett par grejer och nu undrar jag hur ni tycker och tänker angående hästhanteringen här nere.Jag skriver...
Svar
13
· Visningar
1 910
Senast: Safira63
·
B
Träning Hej Gott Folk!! :) Finns det nån som har erfarenhet av att rida med handhäst. Jag vill gärna ha lite tips och vad man ska tänka på mm...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 724
Senast: martor
·
Ridning Jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här, så ni får tyvärr bli offer... :p Jo, varför måste det vara så uppdelat mellan...
2
Svar
28
· Visningar
2 611
Senast: nullo-modo
·
Träning Har en 4-årig kallblodstravar hingst. Han har alltid varit jätte snäll att hantera. Har kunnat gå med andra hästar. Inga problem att...
2
Svar
21
· Visningar
2 510
Senast: Russin8
·
M
Träning Hur känner man igentligen när en häst går på tygeln? Nu fokuserar jag mest på en halvtjock ardennerdam på 10 år. Vi rider bara i skogen...
Svar
1
· Visningar
1 638
Senast: bobbbo
·
W
Träning Hur övar man upp styrkan och hopptekniken hos en ponny på bästa sätt? Har en 6:årig c-ponny som kan hoppa, dock är hon inte överambitös...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: Hoppsan
·
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Remix
·
Ridning Min ponny gapar när han jobbas i form, både vid ridning och i töm. För flera olika ryttare. Han är regelbundet kollad i munnen de...
2
Svar
27
· Visningar
4 491
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hoppas tråden hamnat rätt ^^'' xD Om ni är som jag, alltså rider dagligen eran häst på sommaren, vad ger ni då hästen för kraftfoder...
Svar
12
· Visningar
3 190
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Min dotters ponny går hur snällt som helst ute i terrängen om han får gå bakom en kompishäst. Hon har några gånger försökt rida ut med...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: Fannih
·
Hästhantering På torsdag kommer en tränare ut och vi ska börja med NH. Har aldrig gjort nåt sånt innan och är förstås nyfiken på vad vi ska göra...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: Cizma
·
S
Hästhantering Har ett litet problem.. Har släppt ut min 3 åring på bete några kilometer från stallet han står i. Problemet är att jag vill börja sätta...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: Elizette
·
Hästhantering Ska i början av sommaren köra min ponny från Lund till Örebro (en restid på ca 8 timmar). Har haft honom i ett år och nu ska han åka hem...
Svar
17
· Visningar
2 599
  • Låst
Ridning Har en maxad D-ponny och är ca 173 kilo och väger ca 57 kilo. Väger jag för mycket, jag vet att jag är för lång, men det gör väl inget...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: _jullan_
·
R
Hästhantering Hej Har ett problem med min ponny som jag inte kan fundera ut en lösning på.. Han vill inte gå in från hagen när ANDRA hämtar honom...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Flaekja
·
S
Träning Hur gör jag? Jag har en häst som har lätt för att samla sig och sätter bakbenen fint under sig och är så mjuk att rida. Det låter ju...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022