Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Har ett helt underbart varmblod med mkt energi. Har uppståt problem mellan honom och medryttaren som jag aldrig haft (och tro mig jag...
Svar
13
· Visningar
1 518
Senast: Deimion
·
M
Hästhantering Hej Står mitt emellan två personer som tycker olika i hur man hanterar och kör hästar. Får man köra utan mellanvägg fortfarande? Utan...
Svar
2
· Visningar
1 144
P
Hästhantering Hej. Jag ville hlra med er hur ni gör eller era erfarenheter ang att transportera en ovan 1-åring? Jag ska transportera mitt...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Masse
·
G
  • Låst
Ridning Hej, Jag vet inte om detta är rätt ställe för denna fråga, men here we go. Jag kommer bli lite halvt dumpad av min sambo en vecka i...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 866
Senast: Jeronimo
·
Träning Hejsan!. Mitt sto går i en ganska stor vårhage/sommarhage med helt ok bete, men ändå kan ibland när jag ska hämta henne stå och gnaga...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: axi
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 620
Senast: Immer
·
B
Träning Rider min 3-åring i skritt trav och lite galopp, har även hoppat några små naturhinder i skogen vilket hon tycker är grymt kul. :D...
Svar
15
· Visningar
7 425
L
Träning Hej, Jag har nyligen borjat rida igen efter 8 ars uppehall. Flyttade till England nar jag var 18 och hade inte mojlighet att...
2
Svar
32
· Visningar
3 986
Senast: Moa Londonbo
·
Träning Vad har ni för mål för i år med era unghästar? Jag har precis gjort upp mål för min 4åring .. Han är en islandshäst, femgångare...
Svar
2
· Visningar
772
Hästhantering Jag har alltid haft hand om särpräglade Left Brain Extroverts och har tyckt om det och haft lätt att hantera dem. Jag är lite likadan...
Svar
10
· Visningar
2 543
Senast: bitingboxfish
·
E
Ridning Jag är medryttare på en islandshäst, och jag undrar om det är någon som vet någon bra ridövning? :)
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: --Elin--
·
E
  • Låst
Ridning Hej. Tror ni att det är okej för mig att rida en arab på 155cm i manken, då jag är 172cm lång och väger ca 54kg?
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Everglade
·
Ridning Hej, hoppas att jag postar det här i rätt forum nu, och att ingen skäller ut mig eftersom att det är en kort lite fråga :p men, jag...
Svar
17
· Visningar
1 406
Träning Jag har inga longeringstyglar, men jag har en gramantygel, och min tränare sa att man kunde använda en gramantygel, men hur sätter man...
Svar
7
· Visningar
4 538
Senast: Hast-hund
·
  • Låst
Ridning Nu har väl ingen heller påstått att AR-dressyren (enbart och specifikt) skulle vara bäst för hästen? Snarare att man inom inriktningen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 517
Senast: flashlight
·
J
Ridning okej, jag blir snart galen på min häst.. när man rider på volt och grejer är han jättefin och har inga problem alls! Men när man ska ta...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: giffan
·
Hästhantering Hoppas jag fick till en halvvettig rubrik. Meeeen.. ar lite nyfiken pa hur "nh-folket" och de med "naturlig hasthantering" skulle ta...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Bewildered
·
Ridning Min häst är verkligen perfekt i nästan alla avseenden. Han är superpositiv i all ridning och hantering, har en väldig vilja att göra...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Miloni
·
H
  • Låst
Ridning Har blivit intresserad av AR och försöker läsa så mkt som möjligt om det för att se om det är något för mig eller inte! :) En sak som...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 856
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar