Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ska i början av sommaren köra min ponny från Lund till Örebro (en restid på ca 8 timmar). Har haft honom i ett år och nu ska han åka hem...
Svar
17
· Visningar
2 603
  • Låst
Ridning Har en maxad D-ponny och är ca 173 kilo och väger ca 57 kilo. Väger jag för mycket, jag vet att jag är för lång, men det gör väl inget...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: _jullan_
·
R
Hästhantering Hej Har ett problem med min ponny som jag inte kan fundera ut en lösning på.. Han vill inte gå in från hagen när ANDRA hämtar honom...
Svar
3
· Visningar
1 194
Senast: Flaekja
·
S
Träning Hur gör jag? Jag har en häst som har lätt för att samla sig och sätter bakbenen fint under sig och är så mjuk att rida. Det låter ju...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: cahs
·
Q
Ridning Jag har precis tittat på den här filmen... http://www.youtube.com/watch?v=0a-aV0Rsxmg jag känner mig väldigt träffad i början när...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: Arviden
·
Träning Jag skulle behöva ett bett som är lite skarpare än vanligt 2-delat bett men mildare än ett 2 delat pelham, vad har ni för tips? Det...
Svar
18
· Visningar
3 016
Senast: Hoppsan
·
I
Ridning Jag är en smula orolig för min snart 13-åriga lillasysters ridning. Hon är upplärd av kompisar och har "ridit" i flera par år, det vill...
Svar
17
· Visningar
2 200
Senast: Arviden
·
Ridning Hej, funderar på att så smått börja träna lite akademisk ridning och undrar vilken utrustning man bör ha? Tacksam för svar!:bow:
2
Svar
23
· Visningar
4 652
Senast: noble art
·
Hästhantering Min mamma börjar bli sugen på att köpa föl. Hon kan egentligen ingenting om hästar.. har bara varit med mig lite i stallet och borstat...
2
Svar
38
· Visningar
4 469
Senast: Gullegryn
·
  • Låst
Ridning Nu har jag några veckor kvar innan bebisen kommer. Hur började ni? När ni skolade om era hästar? I Höstas så red jag med hjälp av...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Immer
·
Träning I augusti -09 tog jag ett halvblodsto på foder. Hon har inte ridits mycket de senaste åren då ägaren haft både jobb, graviditet, småbarn...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Totola
·
Ridning Vilken funktion har knästöden på sadeln? Ingen av de jag ridit för har kommenterat hur knäna ska förhålla sig till dem, och nu undrar...
Svar
8
· Visningar
1 447
Senast: Elina8
·
K
Ridning Jag har en 6-årig valack som jag red in själv när han var 4,5 år. Han har hela tiden i utbildningen varit väldigt positiv och lättlärd...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: Cut3Leo
·
A
Hästhantering Har en 25 årig b-ponnyvalack och ett ettårigt hbl-sto och idag kom två ettåriga ston till för sommarbete. Ena stoet kom först, och de...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: Buck
·
Ridning Har sett flera tjejer som röker när de rider, tänkte kolla lite vad ni tycker om det. Jag röker men skulle aldrig röka medan jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 394
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag undrar lite om det här med att transportera hästen lös i transporten. Någon som har erfarenhet av det? Något man bör tänka på? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
4 478
Senast: Popcorn
·
L
Hästhantering Nu behöver jag er hjälp :laugh: Som ni kanske vet sen tidigare så har vi ett russ, hennes föl (10mån) och två shettisar. Sto allihop...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: lotta2
·
B
Träning Hur får man hästen på tygeln?? Jag har provat med att ha en bra kontakt i munnen och krama försiktigt och använda skänklarna...
2
Svar
37
· Visningar
4 084
Senast: GotAsecret
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 837
Senast: Buck
·
P
Hästhantering Min häst är jätte snäll att hantera och hålla på med, men vi har ett problem. Hon vill inte vara själv i stallet. Då blir hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 203
Senast: Piwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar