Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Jag var ute på turridning i förra veckan, och fick en nordsvensk. Nöjd och glad eftersom det alltid varit min dröm att rida nordis...
Svar
7
· Visningar
1 482
Senast: Susan
·
Hästhantering Min 2 åring har varit ganska jobbig att leda innan, ibland har hon haft ögon för allt annat än mig (hästar som gnäggar och springer...
Svar
3
· Visningar
2 292
Senast: Fannih
·
A
Hästhantering På Island herjar det nu ett virus på hästarna och har flesta ridhästar vila, olika hur pass sjuka dom är. Mitt sto har liten hosta, är...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: Mursten
·
Hästhantering Så var jag där i de här tänkar banorna igen efter några veckor... Alla så kallade NH folk tycker att säga till sin häst är djurplågeri...
2
Svar
21
· Visningar
2 974
Senast: Seabaz
·
L
Ridning Nu ska herrn bli omskolad till ridhäst! Då lättare dressyr ligger varmt om hjärtat, är det någon som lyckats med sin travare ?? Tips...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
22 563
Senast: Enya
·
Ridning hur skulle ni ställa er till det? hästen är enligt uppgift genomgådd av vet och han är bara stel efter skada enligt vet. (muskelskada)...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: BeastieBabe
·
J
Ridning Ja , nu är det så att ja e så nervös så ja håller på att göra i byxan.! jag ska iväg och "visa" hur jag rider för en tant. Jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: jane
·
S
Ridning Hej! Jag är medryttare på en ridtravare. När jag rider så har jag lite svårt med galoppen. Jag brukar fatta den från trav och hon tar...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: jane
·
Ridning Ja, i de olika hästinriktningarna tränar vi och hanterar våra hästar på väldigt olika sätt. Själv är jag en vanlig dressyrryttare...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: Iaraphel
·
L
Hästhantering Ja, som frågan lyder, en åring på 11 månader- finns det någon víts med att börja sitta upp på en sådan liten? Är det vanligt att man gör...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 556
Senast: Russin8
·
R
Ridning Hej! Jag har lite funderingar ang. bett. Har en ponny, import england, Han har varit spänd vid uppsittning tidigare, haft sadeltvång...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Eloise
·
Hästhantering Förra året fick vi för oss att ta föl på en travare som vi köpt av polisen. Det blev en korsning mellan varmblod och tinker. :crazy: Nu...
Svar
7
· Visningar
1 536
Ridning Ja, nu vet jag inte om det heter mulnätskydd (förmodligen INTE ;)) men det är så man bäst beskriver! Min häst är väldigt känslig för...
Svar
16
· Visningar
2 719
Ridning Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle välja.. En bit från mej finns en tjej som håller kurser och lektioner i Akademisk...
2
Svar
30
· Visningar
3 826
Senast: Totola
·
C
Träning jag har hittat en häst nere i Polen som jag funderar på men undrar lite vad ni här tycker eller vet om polska hästar? varje häst är ju...
2 3
Svar
41
· Visningar
19 297
Senast: GabbiB
·
Träning Hur kan man förklara och få två tjejer på 9 och 13 att bli stil i handen när de rider? De har även lite problem med att hålla armen...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Jossantt
·
C
Ridning Hej jag har en medryttarhäst som det har gått jättebra med fram tills nyligen. Han är en nordsvensk och ganska ung. Jättesnäll i...
2
Svar
20
· Visningar
2 341
Senast: sanio
·
C
Ridning Nu blev jag så nyfiken, förvånad och fundersam. Såg en person rida förbi. Hon eller han Travade några meter, gjorde halt. Travade igen...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: Candykills
·
M
Ridning Prestationsångest är väl något vi alla känt av någon gång va? Den där önskan om att vara bäst och effekten av önskan som leder till...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Anna37
·
Träning skrev för ca en månad sedan om en tråd om min häst som jag misstänkte var klapphingst. Fick provsvaren som visade att han hade skyyyy...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama