Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering hej jag är jätte sugen på att skaffa första egna hästen nu ! Men ville ha lite råd om vilken häst är bra som första häst :d
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: minnieborrg
·
I
Hästhantering Hej alla häst människor.:laugh: Det är så att jag kpöpte mig en nord svensk i mars, världens goaste kille, tills man sätter sig på...
2
Svar
37
· Visningar
4 175
Senast: neferra
·
S
Ridning Hej! Jag har ett halvblod som jag rider på helt vanligt 2 delat bett men hon blir väldigt tung och stark på det framför allt i...
Svar
14
· Visningar
2 097
Hästhantering Hämtade hem en ny häst i fredags, ett 6-årigt sto, gudasnäll i all hantering. Problemet är dock att hon hoppar ur hagen! Hon kom sent i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 491
Senast: vickis
·
Ridning Jag har ett Lettiskt halvblodssto på 8 år. Jag har bara haft henne i ett år. I början var hon helt ihopsjunken och hade inga muskler och...
2
Svar
22
· Visningar
9 820
I
Ridning Hej Hur gör man för att lägga i en högre växel, till mellantrav eller ökad trav? Vilka hjälper ges?
Svar
7
· Visningar
1 794
Senast: MinAthos
·
Ridning Jo, nu är det så här, att på ridskolan där min lillebror rider så finns det ett flertal ridskolehästar som har pessoabett, de flesta i...
Svar
8
· Visningar
1 584
Senast: Brun
·
Hästhantering Ja, jag kan väl börja med att berätta att Vega, mitt svenska halvblodssto på 14 år, är sjuk. Hon har inflammationer i båda frambenens...
2
Svar
32
· Visningar
3 322
Senast: Brun
·
Ridning Hej! Jag har en häst som jag rider några ggr i veckan, jag tränar både dressyr, hoppning och rider ut, resten av tiden går hon på...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Melrose
·
S
Ridning Suck. Just nu kommer jag och min häst inte alls överrens – känner att jag måste be om råd innan jag blir tokig. Innan jag kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Schuldig
·
J
Ridning Hej! måste bara skriva av mej här och hoppas verkligen någon kan hjälpa mej!:cry: jag har en c-ponny (sto) som är 10 år iår.. super...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 968
Senast: jessicajosefsson
·
W
Hästhantering Min lilla häst har alltid varit lite svårfångad, även hos förra ägaren. Jag köpte honom i slutet av förra sommaren. I början när vi...
Svar
15
· Visningar
1 745
Senast: Lager
·
T
Ridning Hej! HOPPAS verkligen att någon orkar läsa! jag har ett problem, jag har hållit på med hästar och ridning från att jag var väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: Toviie
·
I
Träning Hej! Kan någon förklara vad stödhand menas och varför man gör det när man rider? (För att ge hästen stöd verkar ju mest logiskt men...
Svar
3
· Visningar
1 419
C
Ridning Heej alla Buk.are :) Jag är medryttare på en varmblodsvallack som är 12 år. Han har startat trav man varit ridhäst dom senaste 8 åren...
Svar
16
· Visningar
2 203
Träning Vår ponny hoppar gärna av nära hindret och gör det väldigt jobbigt för sig, blir värre med höjden på hindren. Finns det några bra...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Deimion
·
N
Hästhantering Är det någon som håller på med Parelli i Boråsområdet? Jag har nyss börjat och känner mig ganska ensam...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: NAndersson
·
Ridning Nu behöver jag hjälp av er samlade expertis! :D I Sverige är min bestämda uppfattning att alla inom storhäst-/ponnyvärlden skulle...
Svar
14
· Visningar
4 946
Z
Hästhantering Hej, Jag har två hästar varav en är egen uppfödning på 11 år. Jag började redan när han var liten att vänja honom att vara ensam både...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: earthborn
·
Träning Ja.. Jag står i valet och kvalet att i princip "få" (inte riktigt..) en oinriden femåring. (halvblod men halvt känd stam) Det är en...
2
Svar
38
· Visningar
4 076
Senast: fluga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar