Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hej jag har en medryttarhäst som det har gått jättebra med fram tills nyligen. Han är en nordsvensk och ganska ung. Jättesnäll i...
2
Svar
20
· Visningar
2 347
Senast: sanio
·
C
Ridning Nu blev jag så nyfiken, förvånad och fundersam. Såg en person rida förbi. Hon eller han Travade några meter, gjorde halt. Travade igen...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: Candykills
·
M
Ridning Prestationsångest är väl något vi alla känt av någon gång va? Den där önskan om att vara bäst och effekten av önskan som leder till...
Svar
14
· Visningar
1 902
Senast: Anna37
·
Träning skrev för ca en månad sedan om en tråd om min häst som jag misstänkte var klapphingst. Fick provsvaren som visade att han hade skyyyy...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: skuggi
·
A
Ridning Jag har en kallblodstravare på prov i 2 månader. Fick med sadeln och lite annat. Saken är den att sadeln inte passar på hästen. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: arna
·
D
Ridning hej! jag har ett halvblod på 16 år som man inte kan rida med vanligt bett på, han blir jätteorolig i munnen ,men när jag sätter på...
Svar
8
· Visningar
3 010
Senast: devil_flickan
·
Ridning Sortera följande i kronologisk ordning som du tycker de ska användas under utbildning av "häst", "ryttare", "häst och ryttare" (alltså...
Svar
3
· Visningar
1 306
Ridning Kort och gott: Finns det några bra tips och övningar för en häst som har en väldigt stor trav med mycket schwung i, som gör att det blir...
Svar
3
· Visningar
957
Ridning Jag har inte ridit på stång & kapson på snart 1½ år, vi har använt antingen tränsbett eller pelhambett. Nu ska vi fotograferas för en...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: svea
·
Ridning Gaaaah, jag sitter och letar efter ett nytt huvudlag till min svarta kallblodstravare med mycket man och pannlugg. Jag har en ST...
Svar
14
· Visningar
1 487
Senast: Kookaburra
·
P
Ridning Ja, håller nu på med operation "övertala föräldrar att köpa häst" och det går framåt!:D Men nu så undrar dom vad det kostar att ha häst...
2
Svar
28
· Visningar
2 679
Senast: Bison
·
Hästhantering har börjat rida en unghäst som ibland bara tvärstannar för att titta på grejer. hon är inte rädd bara intresserad av vad som händer...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: Elizette
·
Träning Har en häst som har ett konstigt ( enligt Mig) beteende. Den grundligt vet bes + röntgad u.a. det är en 4 årig hingst. Vid...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: linzan
·
Träning Min dotter går på ridskola. Fick reda på att dom har en 4-årig ponny med på lektionerna. Ponnyn har flera gånger blivit rädd så att...
Svar
10
· Visningar
1 522
Senast: LuckyLuke
·
Träning Sitter och läser lite hästannonser just nu, mest på skoj. :) Men jag blir lite fundersam. När det står utbildad La/Lb exempelvis betyder...
Svar
7
· Visningar
7 652
Senast: Elizette
·
P
Hästhantering Har någon ett bra tips om hur man lär en häst att stå stilla och stanna kvar tills man ber den gå framåt? T ex vid anspänning av vagn? :d
Svar
6
· Visningar
1 395
P
Hästhantering Hur får man en häst att bjuda framåt? Hon tar varken skänkel, smackningar el spö. Har provat att longera henne och få henne att gå...
Svar
15
· Visningar
2 110
Senast: Tooveee
·
Hästhantering Jag försöker förstå min häst och skulle behöva lite hjälp ifrån er. Han har haft en tuff period på ett försäljningsstall för något år...
2
Svar
29
· Visningar
2 905
Senast: Willja
·
Hästhantering Har ni varit med om att er häst helt plötsligt bestämmer sig för att nu är det ok att gör något som de tidigare hatat? utan att ni...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: pannis
·
J
Hästhantering Jag har ingen erfarenhet direkt av häst, men jag hoppas ändå att jag kan få tips och råd utav någon/några här på Bukefalos. Det är...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka