Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Ridning Hur långt ska de vara om jag vill hoppa en kombination med 2 galoppsprång emellan? och om ja ska hoppa studs?=) Hästen är ca 150
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Speedway
·
M
Ridning Hej!, Det här kanske låter som en dum fråga, men jag vill höra lite hur ni tänker ;). Jag funderar på att köpa häst, och nyss...
Svar
13
· Visningar
5 490
Senast: Mynta
·
Hästhantering Hej alla på Buke! Vore roligt att få höra hur ni tänker er sambandet mellan unghäst-problem och tidig hantering. Jag tycker det är...
Svar
17
· Visningar
1 620
Senast: Korven
·
Ridning Hur ligger det till nu igen, känns som att man får olika svar beroende på vem man frågar. Får triangelmärkta hästar användas i...
2
Svar
22
· Visningar
4 381
Senast: Lavinia
·
E
Ridning Förlåt för bombning av forumet, det här blir min sista tråd på ett tag :o Min ridning har hattat en hel del på sistone, jag har haft...
Svar
9
· Visningar
4 496
Senast: Totola
·
J
Hästhantering Har ett connemarasto(152cm), född -05. Har haft henne drygt 9 månader nu och hon var väldigt grön när jag köpte henne. Har, som alla med...
Svar
19
· Visningar
3 081
Senast: JennyMedin
·
Hästhantering hej! min häst, som jag har haft i 7 mån, har börjat sparka efter mej i hagen och springer bara omkring:( hon har aldrig gjort så...
Svar
11
· Visningar
1 278
Senast: buspoona
·
L
Träning Finns det någon som kan länka till bra sidor om hästens muskler och hur man tränar dom på bästa sätt? Vill inte köpa häst i framtiden...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Lager
·
P
Hästhantering Min häst spänner sig jätte mycket när jag ska lägga på sadeln. Har försökt att göra lite NH övningar men det funkar inte så bra...
Svar
18
· Visningar
1 983
Senast: Sjunior202
·
E
Träning Ja, vad säger ni? Ska man låta hästen vila, skritta eller ta en promenad dagen efter ett hårdare träningspass? Jag brukar själv...
Svar
17
· Visningar
3 630
Senast: Sjunior202
·
Hästhantering Kom inte på någon bättre rubrik. Såhär är läget. Min 8åriga lillasyster har fått en ponny. En 10årig shetlandsponny med mycket motor...
2
Svar
32
· Visningar
3 156
Senast: GotAsecret
·
R
Hästhantering Hejsan. Jag har en Islandshäst som jag upplever som väldigt intelligent och underbar. Men han har nåt problem. Vi säger att jag rider...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: Jenny
·
K
Hästhantering Visste inte vart jag skulle lägga tråden mod får gärna flytta om den ligger fel :) Jag har ett mycket smäckert fullblodssto som...
Svar
14
· Visningar
2 105
Senast: hastflicka
·
H
Hästhantering Flytta gärna tråden om den inte ligger rätt! :) Nejj, nu tycker jag det är dags att alla berättar vad ni har för regler när det...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Salasolen
·
Hästhantering Vet inte om denna tråd hamnar på rätt ställe nu, men provar. Jag har hittat dröm unghästen i NORRLAND, själv bor jag i Östergötland så...
2
Svar
25
· Visningar
2 891
R
Hästhantering Hej alla, är helt ny här på bukefalos så hoppas att tråden hamnat rätt. *S* Jag har köpt en ny liten pärla som jag haft nu i ungefär en...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Lager
·
A
Ridning Några bra tips för att få bättre kondition på en häst? På uteritter.. :)
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: jessicajosefsson
·
Träning hejsan. hästen jag har nu är min första foderhäst nånsin, och snart ska hon ut på bete. men hur gör man med maten? t.ex...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Shark
·
Ridning Sitter och försöker reda ut begreppen på min lilla svarta, explosiva variant av arten häst - men lyckas inte alltid särskilt bra. Det...
2
Svar
31
· Visningar
4 150
Senast: noble art
·
T
Hästhantering Hur sjutton får ni era hästar att lägga sig ner och stegra osv ??? Har ett nordissto som jag gärna skulle vilja lära en massa trix, men...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.