Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp av alla duktiga hästmänniskor där ute! Jag har sen november en 17-årig new forestvalack som är världens...
Svar
15
· Visningar
2 599
Senast: Piggelkot
·
Hästhantering Har ett problem och vet inte hur jag ska lösa det. Har en krubbitare som äter upp stolparna. Jag vill att hon ska kunna få utföra...
2
Svar
21
· Visningar
3 736
Senast: Fjorden
·
M
Ridning Jag och min häst var för en tid sedan ute och red i terrängen, med som sällskap hade vi min syster+ en ponny. Rätt som det var så...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Praefatio
·
C
Hästhantering Har en fullblodkille på 5 år som jag haft ett par månader. Han är världens goaste att både rida och pyssla med utanför stallet, men så...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Love
·
I
  • Låst
Ridning Hej :) Ska åka på ridläger i sommar. Vill hellst ha ett träningsridläger, spelar ingen roll om man måste ha med sej egen eller inte...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: IngelaH
·
V
Ridning Min lilla älskling är lurig på hinder (även med bommar på marken) När man kommer i trav & galopp så drar han mot hindret och vill...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: onka85
·
A
Ridning okej de e såhär att jag har sen nu två år tillbaka hyrt en ponny, men ponnyn e uppstallad på ett stall ganska långt ifrån mig och jag...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: satanic
·
Hästhantering Jag märker i många trådar att många har problem med hästar som bitts och lite allt möjligt. Varför säger inte folk till sina hästar...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
17 396
Senast: Fiador
·
R
Hästhantering Hej De senaste veckorna har min ponny börjat sticka direkt när man släpper ut honom i hagen. Har inte varit något större problem men...
Svar
12
· Visningar
1 761
Senast: Gladstone
·
Hästhantering Den 17 april fick jag hem en 1åring och allt har gått jätte bra! Inga problem med någonting, lite små "tjafs" när hovarna skulle lyftas...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Nosgrimma
·
L
Hästhantering inte säker på att jag lägger denna rätt, men gör ett försök. i mitt stall finns det ett litet föl på ca 2 veckor och dess mamma. När...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: schelin_j
·
  • Låst
Ridning Jag har börjat träna AR lite smått. Jag har tidigare haft svårt att hitta "rätt" bland tränare och "ridsätt" men tycker att det lilla...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Immer
·
P
  • Låst
Ridning Vad tycker Ni är max vikt och längd för att rida en ponny som är 117 cm?
Svar
2
· Visningar
822
Senast: IngelaH
·
Träning Hur lär man en häst att rygga? Min kan inte det och det är ju något hon borde kunna med tanke på att jag i alla fall vill träna lite...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Enya
·
Ridning Igår när jag hade en kompis ute som red med mig när jag körde min lilla minishettis så lag sig hästen ner med henne på! Det här är inte...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: tuaphua
·
T
Ridning När jag var barn så gjorde man både på ridskolan jag red på och på kompisars ridskolor balansövningar på hästryggen. Jag menar varken...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: Svarta Sara
·
S
Ridning Jag har hittat min stora kärlek :love: en underbar häst som jag rider 2-3 dar/vecka. Jag älskar honom, att kela och rida, när det känns...
Svar
15
· Visningar
1 629
Senast: Mrspaige
·
A
Ridning Hästen jag rider/tävlar bröt benet som föl, idag är han 5 år. Men det brutna benet kommer dock alltid ha en rörelsestörning och vara...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Noctis
·
K
Träning Hej. Jag är helt ny på det här med hästar, kan verkligen ingenting (därför kanske frågan är under fel prefix?) men läser allt jag hittar...
Svar
4
· Visningar
3 081
Senast: schelin_j
·
P
Ridning Jag rider en ponny som jag hoppar med ibland. Han hoppar jättebra, men på senare tid har han börjat vägra. :( Han är framåt och saknar...
Svar
9
· Visningar
2 168
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.