Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Varför är det ingen som vågar ta tag i sina hästar? Är hästen stark så är det många som bettslar upp, eller börjar öva på ex...
2
Svar
21
· Visningar
3 309
Senast: Korven
·
V
Hästhantering Jag har helt tappat motivationen, jag har snart gett upp..! Har någon några tipps, idéer so what ever så kom gärna med dom:D Jag och...
Svar
13
· Visningar
1 287
Senast: karindk60
·
B
Träning Hej. skulle behöva lite hjälp/tips när det gäller min 6åring... kan tillägga att jag dock inte haft han så himla länge, men...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Blue Diamond
·
I
Hästhantering Min sambo och jag har ett 1årigt nordsvenskt sto. Hon är väldigt snäll och mysig, men hon har börjat lägga öronen bakåt när vi ger...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: Flipperus
·
H
  • Låst
Träning Vet inte om jagsatt tråden rätt, men då får någon flytta på den men INTE tag bort den. För jag måste veta. Är det djurplågeri att...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
23 020
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering har ett fullblod som fram tills idag gått som hingst,(3år) köpte honom i november och har bara lullat lite i skogen, testat flytta lite...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: cleopatra
·
A
Hästhantering hej alla på Buke! Jag bor i stockholms län och vi har inte haft minusgrader under natten på över 1 vecka.. Tror ni att jag kan låta...
Svar
15
· Visningar
4 240
Senast: Welsh
·
Hästhantering Hmm vill veta vad ni annser med ledarskap är det något man jobbar på hela livet eller annat? Enligt mej så ska man ta ledarrollen så...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 010
Senast: Solis
·
Hästhantering Ursäkta det bibellånga inlägget, men jag känner att jag behöver beskriva det här i detalj för att undvika missförstånd. Var tidigare i...
Svar
14
· Visningar
2 263
Senast: havstomat
·
R
Ridning Hello =D, Jag har tänkt på det här med hösten och då det jämt regnar, lite tråkigt enligt mig x'D. Men så tänkte på det här med...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 698
Senast: Ilini
·
T
Ridning Tjena alla !! :) I den här tråden kan man diskutera gotlandsruss och kanske ställa lite frågor !! Ha de så bra ;):p
Svar
2
· Visningar
928
Senast: tovazaga
·
Ridning Nu ska jag byta sadel. Jag behöver en större bom. Jag har älskat min amazonas Elisabeth UF, och funderar nu på att köpa en ny likadan...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Totola
·
M
Ridning har varit inne på deuber och deras länkar och amazonas och la selle och är lite i förvirring: Amazonas säger att deras sadlar är...
Svar
2
· Visningar
1 561
Senast: _Nena_
·
T
Hästhantering Okej. Jag vill först och främst klargöra att jag absolut inte är jättehästkunnig, därför vill jag gärna ha svar på min fråga och gärna...
2
Svar
35
· Visningar
3 248
Senast: Totola
·
Träning Är det någon som gör detta??:confused: Själv har jag varit iväg med min som blir 1 i maj. Vi har åkt två gånger med ca 4 veckors...
2
Svar
30
· Visningar
5 345
Senast: Mysaan
·
T
Ridning Ett råd vad ska man göra min häst slår mot flugor. Hon fick närmast panik ja kändes faktiskt så . Var på tävling igår fick utgå pga av...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Min häst har stått i mer eller mindre 6 månader för att han hade en skada som sen visade sig vara krampad muskel. Men nu är good...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Speedway
·
Ridning Idag när jag hoppade så gjorde min ponny jättekonstiga hopp, högt och jämtfota hopp över hindrerna. Jag tappar då stigbygalrna och han...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: GotAsecret
·
Träning HEj, Min häst har blivit så himla stark, Jag hopptränade i söndags och igår när jag skulle rida dressyr så lyssnade han inte på...
2
Svar
21
· Visningar
1 961
Senast: EmmaPrahl
·
E
Ridning Det är så här att vi har haft en häst i 8 månader på foder som vi är helt fästa vid nu. Hon är en helt underbar individ som har en enorm...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: EmmaPrahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur