krubbitare som tuggar på stolpar

Sv: krubbitare som tuggar på stolpar

Fast jag lyckas inte smörja in en stolpe utan att smörja in halva mig :grin:

Haha, jag hade en häst som tyckte det var en bra ide att skrapa tänderna mot gallret när jag inte gav honom uppmärksamhet, fick smörja in gallret rätt ofta ett tag där och det där kletet fastna på händerna så jag har "smakat" det både en och två gånger, men jag måste säga att det fungerade väldigt bra han slutade helt! Använd en stor svamp och ev. gummihandskar så får du inget på dig ;)

Sv: krubbitare som tuggar på stolpar

Fast jag lyckas inte smörja in en stolpe utan att smörja in halva mig :grin:

Ser i vissa hagar att dom "förlänger" trästolparna med en tunnare plaststolp (liknar dom som används i fårhagar) och så eltråden överst. Undrar om inte detta är i hagar med stolpbitande hästar!?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
422
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 344
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka