Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Hejsan!, Min mors kusin äger ett fint stall med en massa mysiga nordsvenska travhästar. När jag var där och hälsade på så blev jag...
Svar
16
· Visningar
2 006
Senast: moholmarabs
·
Ridning Hur får du din häst att tycka det är roligt att hoppa ? :)
2
Svar
20
· Visningar
3 354
Senast: Piggelkot
·
Ridning Hej jag har en häst som jag försöker välja bett åt.. Jag har testat några men e inte riktigt säker:confused:.. Vad rider ni era hästar...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 419
Senast: Tinkerbelly
·
H
Ridning Hej! :) Är det bara jag som ibland inte klarar av att titta på klubbtävlingar? Speciellt inte hoppning? Mår dåligt och vet inte var...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Lager
·
M
Hästhantering Jag undrar lite över beteende hos min häst. Idag stötte vi på en björn i skogen, när vi red..Inte såå kul..Jag blev skiträdd och höll...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 364
Senast: Sockertoppen
·
C
Träning jag är nu i mina funderingar om jag ska försöka mer eller ge upp helt enkelt och skaffa en ny häst! problemet är att min häst är...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 554
Senast: MangoTango
·
Hästhantering Hej! Jag tänkte att jag skulle få lite hjälp av er här på buke. Vet att fråga kan verka fånig men jag vill fråga den ändå. Huruvida är...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 403
Senast: KarinLundgren
·
Ridning Ett relativt lätt problem att fixa,om man är helt frisk. Har under ett par månaders tid haft djävulsk värk i högerhanden,men har väl...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: movi
·
S
Ridning Vad gör ni för att orka träna med hästen, alltså er egen tex benstyrka, rygg/mage och balans? Om hästen travar fort blir jag genast...
Svar
12
· Visningar
1 797
Senast: Lager
·
Ridning när jag var liten så hoppade jag alltid hemma i hagen och jag ser flera hästgårdar varje dag som har bommar och hinder ute i hagar som...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: Buck
·
K
Träning Hej! Jag har precis blivit medryttare på en arabvalack. Denna lille kille har haft dåligt med ryggmuskler och därför försöker jag...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: KarinLundgren
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Caress
·
V
Ridning Har en underbar Isis sedan 7 månader tillbaka :love: När han kom var framåtbjudningen NOLL i både paddock och ridhus. Började rida...
Svar
8
· Visningar
1 566
Senast: Pansi
·
Ridning Förstår inte riktigt hur det fungerar med klasserna i terräng, P70 och P80 och vilka det nu är :S Kan någon förklara, det måste väl vara...
Svar
1
· Visningar
1 285
Senast: Nyrelski
·
P
Ridning Jag vet inte riktigt var den här tråden ska vara, men jag lägger upp den här så får moderatern flytta den om den kommit fel. Iallafall...
2
Svar
23
· Visningar
2 235
Senast: Kivina
·
F
Hästhantering Jag funderar på att lägga in lite stockar och kvistar i hagen hos min häst då hagen inte är så varrierad. Bad är det för sorts träd som...
Svar
5
· Visningar
18 456
Senast: Snowball
·
Hästhantering Min kompis ett-åriga hingst stegrar sig ofta när hon leder honom. Hon frågade mig om råd. Jag gav henne rådet att byta riktning så fort...
Svar
15
· Visningar
3 610
Senast: malinsnoops
·
I
Ridning Jag behöver lite tips på hur jag kan få min dam att få mera framåtbjudning ute. Vi övar mycket övergångar som det är nu. Minsta...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: cristobal
·
L
Ridning Ja, som rubriken säger så skummar min häst mer på ena sidan munnen när jag rider, alltså när han tuggar på bettet. Han får alltid mer...
Svar
18
· Visningar
1 811
Senast: LuckyLuke
·
C
Hästhantering Här kommer lite fånig frågor... Jag är nyfiken på varför en del hästar lägger sig på andra hästar? alltså trycker ned dem i marken...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: cleopatra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama