Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hello =D,
Jag har tänkt på det här med hösten och då det jämt regnar, lite tråkigt enligt mig x'D.
Men så tänkte på det här med ridningen.
Om man INTE har ridhus, tycker ni fortfarande att man ska tvinga ut hästen i regnet?
Eller låter ni hästen ta det lugnt i boxen?
Jag känner många som inte rider när det regnar, och några som tycker att man ändå ska ut i ovädret. Vad tycker ni??
jag har ridhus på gården men jag följer min vecko/månadsplanering iallafall så om det råkar regna när jag planerat att rida ut så är det bara att ta på regnkläder.
På nuvarande häst har jag alltid luva om det regnar/blåser eftersom att hon tycker att det är jobbigt i öronen annars och lägger huvudet på sne
Har aldrig stått uppstallad där det finsn ridhus så JA jag rider i regn, jag rider i snöoväder, jag rider i storm, och ja jag var ute i gudrunstormen också.
QUOTE]
Det var väl ovanligt korkat att rida när det är storm ute, det är ju med risk för livet. Såg du inte skogen efteråt? Visst att man kan rida när det är dåligt väder men när medierna går ut med varningar och att man ska stanna inne om det går så är det jävligt korkat att rida bara för att hästen ska motioneras.
Man tvingar inte ut hästen i regnet, det är ryttaren man tvingar!
Hästen är och grund och botten en vildhäst och vana med alla olika sorts väder, så hästarna har ingen rädsla/fruktan mot regn precis.
Så som tidigare sagt, på med kläderna och ut i regnet!
Hästen är och grund och botten en vildhäst och vana med alla olika sorts väder, så hästarna har ingen rädsla/fruktan mot regn precis.