Barbacka - djurplågeri?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barbacka - djurplågeri?

fortsätt rida barbacka du :) din häst mår bäst av det

att rida barbacka är mkt mkt bättre än med en sadel för den kan förstöra hela hästens rygg om den ligger fel ju! min sambo rider alltid barbacka ibland med westernsadel men de är bara på långturer.

sen så rider jag barbacka minst två gånger i veckan (kan ej rida dressyr med sadel) jag har ingen balans när jag rider dressyr om jag har min sadel.

men jag tycker iaf att du gör helt rätt som rider barbacka om du känner dig säker med det :);):laugh::D:p:d Lycka till med din häst :)

okej om barbackaridning är djurplågeri är jag också en djurplågare, har ridit barbacka i snart ett år o jag o hästen trivs mycket bra! :D

(försöker dock två dagar tömköra/motionera utan ryttare, ha en ledig dag i veckan för att variera jobbet lite ;) har en bomlös sadel som passar åt ponnyn men vi gillar den inte alls!)

:bump:

*KL*

Här är en till som nästan uteslutet rider barbacka. Dels för att jag trivs med det och samtidigt förbättras balansen.
Dessutom är det varmt och gott om rumpan nu när det börjar bli kallt!! :bump:

DEt är absolut inte djurplågeri att rida barback!! DEt är tvärtimot. Det är jättebra att göra det stärker rygg kors med än med sadel. Med unghästar som har problem mad balansen är det jättebra att rida barbacka , stärker balansken otroligt !

*KL*

Här är en till som nästan uteslutet rider barbacka. Dels för att jag trivs med det och samtidigt förbättras balansen.
Dessutom är det varmt och gott om rumpan nu när det börjar bli kallt!! :bump:

Jag rider mkt barbacka på mitt fullblod eftersom att han har varit i lite dålig balans, och så behövde han stärka ryggen :) och jag kan ju säga att hästarna brukar älska när man gör de :) vi riderbaracka två gånger i veckan ^^

Jag blir faktiskt lite avundssjuk på dig som kan rida barbacka så här.Ibland tvingar min tränare mig till detta för att jag ska få bättre balans..
Tror nog att hon som håller på så här med dig bara är avundssjuk....

Jag måste oxå vara djurplågare då som bara har barbacka jord till min gammla man på 27 vintrar då jag tycker att han kan vara utan sadel dom gångerna han är ute numera.. stå på dig mvh

att rida barbacke hjälper dig jätte mkt med ridningen :) jag har super bra balans och man kommer alltid överens med hästen :love:

vilken puckad besserwissermänniska som inte verkar ha något liv den där personen som säger till dig att det är djurplågeri att rida barbacka!!!!!!! Håller med föregående svar! rid barbacka hur mkt du vill och lyssna inte på personen som tror sig veta! :) lycka till

men vännen ta inte åt dig av det :) folk är så barnsliga.. jag belv kallad djurplågare för att jag HAR sadel (och ger kraft till hästen, och skor hästen, och har bett, och spö etc) när hästen inte vill mer säger han nog till ;)

Om man skulle tillverka en sadel där bommen bestod av två sittbensknölar som trycker in i ryggen på hästen så kanske en del skulle tycka att det var en opassande sadel??? Ska man vara riktigt kritisk så är inte den mänskliga rumpan speciellt tryckutjämnade och balanserad. Smaken är som baken........

Vill bara påpeka lite fint att tråden skapades i juli 07...förhoppningsvis har allt löst sig nu:)

Enligt min vet. skadar det varken mer eller mindre om man rider med eller utan sadel. Ingen skillnad what so evver.
Den där tjejen vet inte vad hon pratar om. Helt tappad bakom en vagn.

Pfft, löjligaste jag har hört. Speciellt när det är så många här som säger att det ser bra ut (kan själv inte se bilderna). Den där människan verkar bara vara ute efter att hacka på dig och inget annat. Tråkigt!

Red själv min medryttarhäst (en arab) barbacka mycket när jag inte var överrens med hennes dressyrsadel. Hon tyckte verkligen om det, stannade och gjorde övergångar på små små vikthjälper helt plötsligt. Men gladast var hon nog ändå över att slippa sadelgjorden :p Och min sits blev betydligt bättre, upplever det som om man verkligen tvingas sitta rätt när man inte har sadel, annars åker man av eller så blir det väldigt obehagligt -iallafall så blev det så med den här hästen, hon tar ingen "skit i sadeln" gör man fel blir hon sur :eek:.

Så rid du på utan sadel! Den där tjejen är nog bara avundsjuk.

Jag rider ofta barbacka och både min häst och jag trivs med det :)

Eftersom den här barbackatråden är tre år gammal, så tror jag att TS har löst sina problem. Därför låser jag tråden. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 089
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 328
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30