Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Skiljer dessa två sätt att rida mycket åt? Är inne på att börja på allvar med CR...men akademisk bygger väl också på mycket sits...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Tess82
·
Ridning Ja, som rubriken lyder; ena hästen svettas mer på höger sida av halsen än på vänster. Vad kan detta bero på? Vi hade ett sto för många...
Svar
5
· Visningar
2 857
Senast: Jate Volim
·
Hästhantering Min häst, valack, är ganska dominant i hagen men sparkas aldrig eller är dum så någon annan häst blir skadad. Nu har det flyttat dit två...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 654
Senast: bigganl
·
A
Hästhantering Har en ponny som stiger på transpotren (efter mycket träning) på första försöket. Fungerar även bra att lasta ut. Dock har hon börjat...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Ponnytant
·
M
Hästhantering Jag skulle hjälpa en vän att hämta hem en ny häst.Hästen skulle transporteras endast ett par mil och det var inga problem att få på...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: monline
·
  • Låst
Ridning Jag är lite nyfiken på vad ni tror att en sån här fjording kan bära.. Länk borttagen enligt bukefalos regler /moderator Så skriv vad...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: IngelaH
·
S
Hästhantering Hej Jag har ett 10årig valack på foder och har en del "problem" med honom..Dels så tar tränsningen väldigt lång tid eftersom han drar...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: vensville
·
Hästhantering I natt har vi helt uppenbart haft besök i stallet av utomstående. Hur skulle ni tolka den här situationen? Jag har mina hästar...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 948
Senast: Tinuri
·
A
Hästhantering Jag och min nya islandshäst, som jag har haft i tre månader, har varit bästa kompisar fram till för en vecka sedan. Jag har lekt...
Svar
12
· Visningar
4 609
Senast: prunella
·
Ridning Hejsan alla!, jag har ett 18-årigt halvblodssto med mkt eng.fullblod i stammen, hon kan bli väldigt stark vid uteritt & hoppning, hon...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Lager
·
Hästhantering Genom åren i stallet har man ju sett diverse olika metoder och förhållningssätt när hästen inte gör som man vill. Bland de värsta jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 943
Senast: iNTOHiMO
·
A
Ridning Ja, har ni några bra tips för att få hästen att sluta rusa ? På ridbanan är det inte så farligt, men när man rider ut är det hemskt :S...
Svar
13
· Visningar
1 845
Senast: annorlunda
·
S
  • Låst
Hästhantering Vi har en häst som det inte går att få på grimman. Vi har försökt med PRECIS allt. Sista hoppet var att ge han lugnande, men enligt...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
17 612
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Vad skulle ni välja och varför som första bett att stoppa i munnen på en unghäst (nu pratar vi inte ridning utan yngre hästar, 1-2 år...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Vad har ni för erfarenheter här på Buke? När börjar en unghingst visa riktigt hingstbeteende? Förstår ju att det är individuellt, men...
Svar
10
· Visningar
1 757
Senast: skwaller
·
L
Hästhantering Vi står inför valet huruvida vi ska skaffa två eller tre hästar. En häst är redan klar, det är min foderhäst som vi ska köpa. Han...
Svar
16
· Visningar
3 098
Senast: Casacha
·
I
Ridning Hej allihopa. Undrar vad ni har för mål med er ridning? Hade varit intressant att diskutera.
Svar
18
· Visningar
3 668
Senast: Buck
·
Ridning Har ett 11 årigt nordsvenskt bruks sto. Har nästan fått stå 2 ½ månad pga halka och för djup snö. Men nu är hon igång igen och har...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Cut3Leo
·
W
Hästhantering Vet inte riktigt var jag ska posta denna undran, men jag provar här.... Någon som vet var man får tag i såna stora "fotbollar" till...
Svar
17
· Visningar
3 429
Senast: brilianthorses
·
F
Hästhantering Jag behöver hjälp med en islänning jag red och höll på med. Jag klarar inte av att leda honom. och undrara om någon har några tips/ideér...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Fylkir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30